Wszystko wskazuje na to, że wraz z marcową korektą rocznego rozkładu jazdy, pierwsze pociągi pojadą po bajpasie kartuskim. Tak zapowiadają urzędnicy z UMWP.
– Okazją będzie na pewno korekta rozkładu jazdy w marcu. Ostateczna decyzja należy do zarządu, ale jesteśmy przygotowani na to, żeby te przewozy ruszyły – powiedział dla Radia Gdańsk Krzysztof Czopek, szef Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Według zarządcy linii, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych, korzystanie z linii było możliwe już od grudnia.
– Udostępnienie bajpasu kartuskiego dla ruchu pociągów pasażerskich jest możliwe od 9 grudnia ub. roku. Zostali o tym już w dniu 12 września, a więc z 3-miesięcznym wyprzedzeniem, poinformowani przewoźnicy oraz organizator przewozów na terenie woj. pomorskiego: Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Decyzja o uruchomieniu połączeń należy do organizatora przewozów. PLK S.A. po swojej stronie wykonały wszystkie działania, aby to umożliwić – podkreśliła w rozmowie z Radiem Gdańsk spółka PKP PLK.
Urzędnicy z UMWP zapowiadają, że liczba połączeń będzie niewiele.
- To linia, która na dzień dzisiejszy nie będzie generowała bardzo dużego zainteresowania. Byłoby bardzo niegospodarną rzeczą, gdybyśmy puszczali tam bardzo gęsty ruch – ocenił w rozmowie z Radiem Gdańsk Krzysztof Czopek.
Według naszych nieoficjalnych informacji pasażerowie z Gdańska Kokoszek będą mogli liczyć na maksymalnie 6 par pociągów dziennie. Część z nich miałaby dojeżdżać do Gdańska Głównego, a pozostałe tylko do Gdańska Wrzeszcza. Według urzędników do obsługi nowego połączenia konieczne będzie wynajęcie dodatkowego szynobusu o odpowiednich parametrach, ponieważ województwo jak wiele innych w Polsce cierpi na niedobór pojazdów spalinowych.
[news:1494009]
Przypomnijmy, że bajpas kartuski powstał jako alternatywna trasa objazdowa dla pociągów z Gdańska do Kartuz na czas remontu linii 201 z Gdyni do Kościerzyny przez Żukowo Wschodnie. Choć bajpas jest już gotowy, rozpoczęcie remontu linii 201 się opóźnia. Dopiero niedawno ogłoszono przetarg na prace budowlane. Roboty w terenie zaczną się więc nie wcześniej niż za kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. Dopiero po rozpoczęciu remontu na bajpasie pojawi się znacznie więcej pociągów. Budowa bajpasa kartuskiego kosztowała łącznie ponad 138,5 mln złotych netto.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.