Staruszki na emeryturze, idzie nowe
Kilka tygodni temu informowaliśmy o podpisaniu umowy na zakup łącznie 20 nowych pociągów do obsługi trasy SKM Gdańsk Śródmieście – Wejherowo. Był to ostatni moment na zamówienie nowych pojazdów. Od początku roku tabor przewoźnika uszczuplił się bowiem o dwa najstarsze pojazdy. Elektryczne zespoły trakcyjne EN71-039 i EN71-047 złożone z wagonów zbudowanych w 1969 roku zostały odstawione do tak zwanej naprawy P5. Po wyjeżdżeniu określonej liczby kilometrów jednostki powinny przejść generalny remont. Mając na uwadze, że oba składy mają już 54 lata, taka szeroka naprawa nie byłaby już opłacalna, wiekowe jednostki już więcej nie wyjadą na trasę.Najstarsze, niezmodernizowane jednostki będą wkrótce zastąpione przez zupełnie nowe pociągi, kupione przez samorząd województwa pomorskiego. Będzie ich 20, podczas gdy SKM posiada łącznie 58 pojazdów, w tym 26 zmodernizowanych. W tym roku 21 pociągów przejdzie tak zwane naprawy P4, przeprowadzane regularnie co około 3-4 lata. Te kompleksowe prace będą dotyczyły główne zmodernizowanych jednostek, które w przyszłości wraz z zupełnie nowymi składami obsłużą cały ruch na linii SKM.
Przymorze i Stocznia będą jak nowe
Oprócz inwestycji w tabor, w tym roku na terenie Gdańska planowane są inwestycje w perony. Szybka Kolej Miejska planuje zabrać się za przystanki Gdańsk Przymorze-Uniwersytet i Gdańsk Stocznia. Na pierwszy ogień pójdzie właśnie Stocznia.
- Spółka ogłosiła kolejne postępowanie przetargowe na kompleksową modernizację przystanku SKM Gdańsk Stocznia. Na oferty czekamy do 8 maja. Postępowanie ma formułę „zaprojektuj i buduj". Wykonawca będzie miał na wykonanie projektu i modernizację przystanku 24 miesiące od podpisania umowy. W tym roku planujemy też pozyskać dokumentację na modernizację przystanku Gdańsk Przymorze - Uniwersytet. Prace modernizacyjne są zaplanowane na lata 2024-2025 pod warunkiem pozyskania środków finansowych na ten cel z KPO – informuje w rozmowie z portalem Puls Gdańska Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.
Gdańsk Przymorze-Uniwersytet i Gdańsk Stocznia są ostatnimi niezmodernizowanymi przystankami SKM w Gdańsku. W przyszłości przewoźnik planuje także remont peronów 4 i 5 w Gdańsku Głównym, z których odjeżdżają pociągi nocne i meczowe na gdański stadion.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.