reklama

Od września SKMki z Wrzeszcza do Gdyni co 7,5 minuty. Do centrum Gdańska ogromne utrudnienia

Opublikowano:
Autor:

Od września SKMki z Wrzeszcza do Gdyni co 7,5 minuty. Do centrum Gdańska ogromne utrudnienia - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej Są dwie wiadomości dla pasażerów trójmiejskiej SKMki. Jedna z nich jest dobra, a druga niestety znacznie gorsza. Pociągów pojedzie więcej, ale tylko od Gdańska Wrzeszcza w kierunku Gdyni. W stronę Gdańska Śródmieścia na pasażerów czekają bardzo duże utrudnienia.
reklama

Dobrą wiadomością z pewnością będzie fakt, że od 31 sierpnia trójmiejska SKM wraca do kursowania z częstotliwością co 7,5 minuty w dni robocze w godzinach szczytu.Tak będzie na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Wejherowo.  Obecnie w szczycie pociągi jeżdżą co 10 minut. To powinno pomóc rozładować tłok w pociągach po powrotach uczniów i studentów do szkół i na uczelnie.

- W obecnym rozkładzie jazdy  Spółka PKP SKM w Trójmieście uruchamia 202 pociągi elektryczne  na odcinku Lębork - Gdańsk Śródmieście. We wrześniowym rozkładzie będzie  ich 225, niemal tyle samo co przed epidemią koronawirusa (w lutym 2020 -228). Warto też podkreślić, że w godzinach szczytu wracamy do kursowania z częstotliwością co ok. 7,5 minuty - mówi w rozmowie z serwisem Puls Gdańska Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście.

To jednak koniec dobrych wiadomości. Z powodu koniecznego do wykonania remontu muru oporowego we Wrzeszczu, zamknięciu ulegnie tor SKM w kierunku Wejherowa na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Wrzeszcz. To oznacza konieczność ruchu po jednym torze i ogromne utrudnienia dla pasażerów miedzy Gdańskiem Śródmieściem a Gdańskiem Wrzeszczem. Pociągów na tym odcinku pojedzie mniej, a na dodatek będą kursowały w nieregularnych odstępach.

- na odcinku Gdańsk Wrzeszcz- Gdańsk Główny ruch pociągów w obu kierunkach będzie odbywał się po jednym torze. Wiąże się to ze skróceniem relacji niektórych pociągów (w godzinach szczytu co trzeciego) do stacji Gdańsk Wrzeszcz. W godzinach szczytu ruch pomiędzy dworcami  Gdańsk -Wrzeszcz Gdańsk Główny zorganizowany będzie w ten sposób, że  w odstępie kilku minut (3 do 6 min) z Wrzeszcza pojadą dwa pociągi w jedną stronę. Potem nastąpi ok. 20 minutowa przerwa, w czasie której pojadą dwa pociągi w przeciwnym kierunku - informuje nasz Tomasz Złotoś.

Z uwagi na prowadzenie ruchu po jednym torze pociągi między Gdańskiem Śródmieściem a Gdańskiem Wrzeszczem będą jeździły bardzo nieregularnie. Przykładowo w dniach 31.08.2020 r. - 7.11.2020 r. pociągi ze stacji Gdańsk Śródmieście w kierunku Wrzeszcza odjadą kolejno o godz. 6:00 i 6:06, a następnie o 6:28 i 6:32. Kolejne odjazdy : 6:52 i 6:56, 7:16 i 7:20, 7:40 i 7:44, 8:04 i 8:08, 8:28 i 8:32, 8:52 i 8:56. Przewoźnik zapewnia jednak, że jest to jedyne rozsądne rozwiązanie możliwe do wprowadzenia w takich warunkach. 

Szczęśliwie dla pasażerów od pewnego czasu obowiązują rozwiązania taryfowe, które powinny nieco ułatwić podróże transportem zbiorowym w czasie remontu.

- Od pierwszego lipca obowiązuje Taryfa Pomorska. W województwie pomorskim  obowiązują takie same bilety w pociągach PKP SKM i POLREGIO. Pasażerowie którzy np. będą chcieli szybko dotrzeć z Wrzeszcza do Gdańska Głównego, na tym samym bilecie będą mogli podróżować pociągiem Polregio. Bilet jednorazowy w Taryfie Pomorskiej ważny jest 3 godziny i w tym czasie można nawet kilka  razy przesiadać się  z pociągów SKM na Polregio lub odwrotnie - mówi Tomasz Złotoś. - O naszych planach uprzedzony jest też ZTM Gdańsk.  Jeśli zajdzie taka potrzeba, zostanie wprowadzone honorowanie naszych biletów w  gdańskich autobusach i tramwajach. Warto pamiętać, że Gdańszczanie, którzy mają bilety okresowe na Karcie Mieszkańca, na terenie miasta  mogą korzystać z pojazdów gdańskiej komunikacji miejskiej oraz pociągów SKM i Polregio - dodaje.

Mur pilnie wołał o remont

Prace związane z remontem muru oporowego niestety muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie. Stan wiekowego obiektu jest bowiem na tyle zły, że inwestycji nie można dłużej odkładać. 

- Od 2015 roku dysponujemy  ekspertyzą stanu technicznego tego obiektu. Mur oporowy pomiędzy stacją Gdańsk Wrzeszcz, a przystankiem Gdańsk Politechnika jest w złym stanie technicznym. Trzeba też wziąć pod uwagę to, że Spółka PKP SKM  w Trójmieście do końca 2023 roku będzie m.in. modernizowała na zarządzanej przez siebie linii  jeszcze 6 przystanków. Te inwestycje, a także niektóre  bieżące prace utrzymaniowo – naprawcze, również  wymagają zamykania torów i prowadzenie ruchu pociągów wg. zmienionych rozkładów jazdy. Odkładanie  na później remontu muru oporowego mogłoby spowodować kumulację tych zamknięć i dodatkowe utrudnienia w kursowaniu pociągów, do czego absolutnie nie chcemy dopuścić - podkreśla Tomasz Złotoś.

Prace przy remoncie muru oporowego powinny potrwać do grudnia bieżącego roku. Wartość prowadzonych prac to aż 5 648 730 złotych brutto. Ta kwota będzie pokryta jednak w 95% procentach ze środków Funduszu Kolejowego.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama