reklama

Gdański dworzec od miesięcy bez tablic. Kiedy naprawa?

Opublikowano:
Autor:

Gdański dworzec od miesięcy bez tablic. Kiedy naprawa? - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
12
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
TransportAwaria tablic informacyjnych na Dworcu Głównym w Gdańsku trwa już od stycznia. Pasażerowie mają problem z dostępem do informacji. Kiedy tablice doczekają się naprawy?
reklama

Od początku roku pasażerowie korzystający z Dworca Głównego w Gdańsku muszą radzić sobie bez działających tablic informacyjnych. Ekrany, które powinny wyświetlać aktualne rozkłady jazdy pociągów, są nieczynne, a sytuacja ta utrudnia podróżowanie szczególnie teraz w szczycie wakacyjnego sezonu.

reklama

Komunikaty pojawiły się dopiero po miesiącach

Choć awaria systemu dynamicznej informacji pasażerskiej trwa już od kilku miesięcy, dopiero w ostatnich dniach na ekranach pojawiły się komunikaty informujące o jej wystąpieniu. Przez wiele tygodni monitory pozostawały po prostu wygaszone, co dezorientowało wielu podróżnych.

Sezon wakacyjny bez podstawowej informacji dla podróżnych

Latem przez Gdańsk przewijają się tysiące turystów z całej Polski i zagranicy. Dla wielu z nich dworzec kolejowy jest pierwszym punktem styku z miastem. Brak elektronicznych informacji o odjazdach i przyjazdach może być poważnym utrudnieniem zwłaszcza dla osób starszych lub nieposługujących się biegle językiem polskim.

reklama

PKP pracuje nad usunięciem awarii… od stycznia

Chociaż PKP zapewnia, że pracuje nad naprawą ekranów, to skomplikowany problem ma tego nie ułatwiać.

Ekrany na dworcu Gdańsk Główny są nieczynne, ponieważ system dynamicznej informacji pasażerskiej uległ awarii. Aktualnie pracujemy nad jej usunięciem — powiedziała w rozmowie z Pulsem Gdańska Agnieszka Jurewicz z PKP.

Termin naprawy? Nieznany

Mimo zapowiedzi o trwających pracach naprawczych, PKP nie podaje terminu, w którym pasażerowie mogą spodziewać się powrotu tablic do pełnej sprawności.

reklama

Awaria okazała się skomplikowana, stąd na ten moment nie jesteśmy w stanie podać dokładnego terminu jej usunięcia. Niemniej w holu głównym dworca i na peronach znajdują się papierowe rozkłady jazdy, dodatkowo pracownicy Infodworca (znajdującego się w holu głównym) na bieżąco udzielają informacji dotyczących przyjazdów i odjazdów pociągów — dodała Jurewicz.

Papierowe rozkłady oraz pomoc pracowników Infodworca w pewnym stopniu ułatwiają orientację, jednak wielu podróżnych nadal skarży się na chaos informacyjny.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo