reklama

Wytarte pasy i znaki poziome na nowej drodze

Opublikowano:
Autor:

Wytarte pasy i znaki poziome na nowej drodze - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Drogi Kierowcy podróżujący nowym odcinkiem ulicy Warszawskiej skarżą się, że oznakowanie poziome jest już całkowicie wytarte i nieczytelne. Zdaniem Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska innych pasów i znaków wykonać nie można było.
reklama

Od drugiej połowie grudnia kierowcy mogą korzystać z fragmentów alei Pawła Adamowicza oraz przebudowanego odcinka ulicy Warszawskiej. Nie minął jeszcze miesiąc, a oznakowanie poziome i przejścia dla pieszych są wytarte. Dochodzi też do sytuacji, kiedy jadący kierowca nie wie, gdzie są linie rozdzielające pasy ruchu, gdyż strzałki kierunkowe wyglądają prawie identycznie.

- Jadąc wieczorem samochodem ulicą Warszawską, nie wiedziałem gdzie są pasy ruchu. Z perspektywy kierowcy, przy prędkości 40 km/h wszystko wygląda podobnie, gdyż groty strzałek kierunkowych już praktycznie nie istnieją - skarży się pan Jacek, czytelnik portalu, który zaalarmował nas o sytuacji na ulicy Warszawskiej.


 

Wszystkiemu winna zima

Obręb skrzyżowania ulic Warszawskiej i alei Pawła Adamowicza to formalnie nadal obszar budowy. Nadzorująca inwestycję Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska uspokaja i tłumaczy słabą jakość oznakowania poziomego.

- Z uwagi na porę zimową i panujące warunki atmosferyczne nie ma możliwości wykonania docelowego, trwałego rozmalowania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców i aby ułatwić im poruszanie oraz zwiększyć bezpieczeństwo podróży na oddanych odcinkach drogi, oznakowanie było wykonane tymczasowo w technologii cienkowarstwowej - mówi nam Aneta Niezgoda z biura komunikacji społecznej DRMG.

Tymczasowe oznakowanie na ul. Warszawskiej wykonano w ramach umowy z wykonawcą Nowej Bulońskiej. DRMG zapewnia, że nie generowało dodatkowych kosztów.

Oznakowanie wiosną, kto winny wypadkowi?

Wszystko wskazuje na to, że na właściwe oznakowanie poziome, kierowcy będą musieli jeszcze trochę poczekać. - Docelowe oznakowanie zostanie wykonane wiosną 2020 r., przy sprzyjających warunkach atmosferycznych i zgodnie ze wszystkimi wymaganiami technologicznymi - mówi Aneta Niezgoda.

Z podobnym problemem nieczytelnego i wytartego oznakowania poziomego zmagała się kilka lat temu Warszawa. Wówczas warszawski Zarząd Dróg Miejskich miał problem z przetargiem na malowanie pasów. Jednak wówczas eksperci alarmowali, że działania urzędników mogą mieć bardzo niebezpieczne skutki.

– Niewidoczne oznakowanie poziome to w ruchliwej aglomeracji rzecz nie do pomyślenia. Jeśli kierowca nie zauważy np. wytartej linii ciągłej i spowoduje kolizję, może próbować w sądzie obarczyć winą za zdarzenie zarządcę drogi – mówił Życiu Warszawy ekspert do spraw ruchu drogowego Sławomir Gołębiowski.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama