reklama

Wytarte pasy i znaki poziome na nowej drodze

Opublikowano:
Autor:

Wytarte pasy i znaki poziome na nowej drodze - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

DrogiKierowcy podróżujący nowym odcinkiem ulicy Warszawskiej skarżą się, że oznakowanie poziome jest już całkowicie wytarte i nieczytelne. Zdaniem Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska innych pasów i znaków wykonać nie można było.
reklama

Od drugiej połowie grudnia kierowcy mogą korzystać z fragmentów alei Pawła Adamowicza oraz przebudowanego odcinka ulicy Warszawskiej. Nie minął jeszcze miesiąc, a oznakowanie poziome i przejścia dla pieszych są wytarte. Dochodzi też do sytuacji, kiedy jadący kierowca nie wie, gdzie są linie rozdzielające pasy ruchu, gdyż strzałki kierunkowe wyglądają prawie identycznie.

- Jadąc wieczorem samochodem ulicą Warszawską, nie wiedziałem gdzie są pasy ruchu. Z perspektywy kierowcy, przy prędkości 40 km/h wszystko wygląda podobnie, gdyż groty strzałek kierunkowych już praktycznie nie istnieją - skarży się pan Jacek, czytelnik portalu, który zaalarmował nas o sytuacji na ulicy Warszawskiej.


reklama

 

Wszystkiemu winna zima

Obręb skrzyżowania ulic Warszawskiej i alei Pawła Adamowicza to formalnie nadal obszar budowy. Nadzorująca inwestycję Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska uspokaja i tłumaczy słabą jakość oznakowania poziomego.

- Z uwagi na porę zimową i panujące warunki atmosferyczne nie ma możliwości wykonania docelowego, trwałego rozmalowania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców i aby ułatwić im poruszanie oraz zwiększyć bezpieczeństwo podróży na oddanych odcinkach drogi, oznakowanie było wykonane tymczasowo w technologii cienkowarstwowej - mówi nam Aneta Niezgoda z biura komunikacji społecznej DRMG.

Tymczasowe oznakowanie na ul. Warszawskiej wykonano w ramach umowy z wykonawcą Nowej Bulońskiej. DRMG zapewnia, że nie generowało dodatkowych kosztów.

reklama

Oznakowanie wiosną, kto winny wypadkowi?

Wszystko wskazuje na to, że na właściwe oznakowanie poziome, kierowcy będą musieli jeszcze trochę poczekać. - Docelowe oznakowanie zostanie wykonane wiosną 2020 r., przy sprzyjających warunkach atmosferycznych i zgodnie ze wszystkimi wymaganiami technologicznymi - mówi Aneta Niezgoda.

Z podobnym problemem nieczytelnego i wytartego oznakowania poziomego zmagała się kilka lat temu Warszawa. Wówczas warszawski Zarząd Dróg Miejskich miał problem z przetargiem na malowanie pasów. Jednak wówczas eksperci alarmowali, że działania urzędników mogą mieć bardzo niebezpieczne skutki.

– Niewidoczne oznakowanie poziome to w ruchliwej aglomeracji rzecz nie do pomyślenia. Jeśli kierowca nie zauważy np. wytartej linii ciągłej i spowoduje kolizję, może próbować w sądzie obarczyć winą za zdarzenie zarządcę drogi – mówił Życiu Warszawy ekspert do spraw ruchu drogowego Sławomir Gołębiowski.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama