Spore wpływy zapewniło budżetowi miasta powołanie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Po pierwszych tygodniach jej funkcjonowania sprawdzamy czy ŚSPP spełnia swoje zadanie.
Możliwość wprowadzenia nowych stref płatnego parkowania w ścisłych centrach miast dała nowelizacja ustawy o drogach publicznych. Władze Gdańska przekonywały, że wprowadzenie opłat ma chronić interes mieszkańców Śródmieścia oraz kierowców przyjeżdżających do centrum na kilka godzin.
- Wprowadzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania ma poprawić dostępność miejsc postojowych w centrum miasta, ale też ograniczyć emisję spalin i realizować także takie cele jak ochrona zabytkowego obszaru miasta i promowanie ruchu pieszego, rowerowego oraz komunikacji miejskiej - mówił w lutym Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
[news:1013069]
Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania działa od 29 czerwca. Zmiany w zachowaniu kierowców było widać już pierwszego dnia. Całkowicie pełny dotychczas parking zlokalizowany przy ul. Długie Ogrody obecnie jest pełny maksymalnie w 60% niezależnie od dnia tygodnia.
Zarządzający strefami płatnego parkowania Zarząd Dróg i Zieleni na razie nie podsumowuje działania ŚSPP. Jednak jak informuje nas rzecznik miejskiej instytucji, wpływy do budżetu są dość pokaźne.
- W pierwszym tygodniu działania ŚSPP wpływy z opłat wyniosły 190 tyś, opłat dodatkowych nie nakładaliśmy. Ze względu na szeroki zakres zmian skupiliśmy się w pierwszym tygodniu na kontynuowaniu kampanii informacyjnej, kontrolerzy roznosili ulotki, a także przypominali o konieczności wprowadzania numeru rejestracyjnego pojazdu podczas dokonywania płatności - mówi nam Magdalena Kiljan, rzecznik ZDiZ
Dla porównania z pozostałych stref płatnego parkowania do miejskiej kasy wpływa około 200 - 250 tysięcy złotych tygodniowo.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.