reklama

Nietypowe oświetlenie przejścia dla pieszych pojawiło się na pętli Ujeścisko

Opublikowano:
Autor:

Nietypowe oświetlenie przejścia dla pieszych pojawiło się na pętli Ujeścisko - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Drogi
reklama


Na nowej pętli autobusowo-tramwajowej Ujeścisko przy ul. Warszawskiej pojawił się nowy typ oświetlenia przejścia dla przeszych przez tory tramwajowe. Jest to rozwiązanie dotąd niespotykane w gdańskiej infrastrukturze drogowej. Okazuje się, że nietypowa forma oświetlenia testów pojawiła się na pętli w ramach testów.









Zastosowane na jednym z przejść dla pieszych przez tory tramwajowe zamontowano w gumowych płytach małe, okrągłe światełka. Po zmroku tworzą one obustronne oświetlenie przejścia, ułatwiając pieszym poruszanie się po terenie pętli. Jak się okazuje, miasto nie zamawiało takiego rozwiązania, lecz pojawiło się ono z inicjatywy wykonawcy budowy linii tramwajowej wzdłuż al. Pawła Adamowicza.





Solarne markery drogowe zostały zastosowane na wniosek wykonawcy. Zaproponował je jako rozwiązanie testowe, dostawca systemów przejazdów kolejowych STRAIL. Nie ponieśliśmy kosztów tych urządzeń. Są inicjatywą wykonawcy. Jest to rodzaj oświetlenia pomocniczego - mówi w rozmowie z serwisem Puls Gdańska Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku. - Oświetlenie w przejazdach na węźle Ujeścisko zostało zamontowane testowo i ma na celu sprawdzenie funkcjonalności takiego rozwiązania. - dodaje.





Co ważne, oczka wykonano w technologii led i cechują się niskimi kosztami eksploatacji, bowiem są zasilane solarnie. Dzięki temu ten system oświetlenia będzie działał niezależnie od pozostałego oświetlenia na pętli. Powinien on zatem działać nawet w przypadku awarii zasilania innych elementów oświetlenia w tym rejonie, poprawiając tym samym bezpieczeństwo pieszych.









Podobne rozwiązanie na Hallera nie sprawdziło się





Podobne markery drogowe zastosowano kilka lat temu na al. Hallera, na przejściu dla pieszych przez jezdnię. W tym wypadku takie rozwiązanie okazało się jednak niesatysfakcjonujące, a instalację ostatecznie zdemontowano.





W przypadku al. Hallera zastosowane markery stanowiły jeden z dostępnych wówczas na rynku produktów dostosowanych do przeniesienia ruchu pojazdów i montażu w jezdni. Z uwagi na niską skuteczność projekt nie został powielony w innych miejscach w Gdańsku. Należy podkreślić, że w przypadku pętli Ujeścisko w miejscach montażu markerów nie będzie odbywał się ruch pojazdów - tłumaczy różnice w obu instalacjach Izabela Kozicka-Prus.






https://www.youtube.com/watch?v=-9SWvh9ZpAA




Magistrat zaznacza, że jeśli obecnie testowane rozwiązanie sprawdzi się w praktyce, niewykluczone, że pojawi się w innych lokalizacjach na gdańskiej sieci tramwajowej.


reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama