15. edycja raportu „Piłkarska liga finansowa” została przygotowana przez firmę doradczą Deloitte we współpracy z klubami PKO Bank Polski Ekstraklasy oraz spółką Ekstraklasa SA. Eksperci z Deloitte przebadali dochody wszystkich klubów najwyższej ligi piłki nożnej grających w sezonie 2020/2021.
W tegorocznej edycji na miejscu pierwszym uplasowała się Legia Warszawa z przychodami na poziomie 119,1 mln zł. Przewaga Legii nad drugim klubem – Lechem Poznań wynosi prawie 45 mln złotych. Ostatnie miejsce podium zajęła Lechia Gdańsk z przychodem na poziomie 44,6 mln zł. Biało-zielony klub spadł o jedno miejsce w rankingu w porównaniu do ubiegłorocznej edycji.
Najwięcej od sponsorów
Gdański klub w minionym sezonie osiągnął przychody operacyjne w wysokości 44,6 mln zł. To aż o 27,8% więcej niż w sezonie 2019/20.Najwięcej klub otrzymał w ramach tzw. wpływów komercyjnych, czyli sponsoringu, sprzedaży reklam i innej działalności komercyjnej. Łącznie w tej kategorii klub otrzymał ponad 30 mln złotych. To wzrost o 7,8 mln zł w porównaniu do poprzedniego sezonu. Z samych umów sponsorskich i reklam klub zainkasował 17,4 mln zł przychodów.
Do kasy klubu trafiło również prawie 14 milionów złotych wpływów z transmisji telewizyjnych. Z powodu pandemii koronawirusa większość spotkań rozegrano bez udziału kibiców. Przełożyło się to na niskie wpływy z organizacji dnia meczowego. Lechia zanotowała wpływy na poziomie 0,8 mln złotych. W sezonie 2019/2020 klub dzięki organizacji spotkań zarobił 4,6 mln złotych.
Lechia Gdańsk zakończyła sezon 2020/2021 na 7. miejscu w tabeli.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.