Polki się rozkręcają
Prestiż polskiej piłki kobiecej z roku na rok się zwiększa. W składzie kadry narodowej na listopadowo-grudniowe mecze mogliśmy zobaczyć aż 22 z 24 zawodniczek, grających na co dzień w solidnych europejskich klubach na czele z Ewą Pajor, napastniczką FC Barcelony. Po raz pierwszy w historii Polki kilka miesięcy wcześniej zagrały w najwyższej dywizji Ligi Narodów i choć po roku gry spadły poziom niżej, to regulamin rozgrywek był dla nich łaskawy, bowiem praktycznie wszystkie ekipy z elity mogły wziąć w udział w dwustopniowych barażach o awans do turnieju finałowego Euro 2025. Niewykluczone, że premierowo biało-czerwone zagrają w najważniejszej imprezie piłkarskiej Starego Kontynentu, a przybliżyły się do tego zrealizowania swoich marzeń po najpierw wygranym dwumeczu z Rumunią (4:1,2:1), a teraz po pokonaniu u siebie Austriaczek 1:0. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze jednego udanego spotkania z półfinalistkami mistrzostw Europy z 2017, które odbędzie się dziś w Wiedniu o godz. 18:15.
Wielka piłka potrzebuje wielkiego stadionu
Dlatego też ważną rolą jest dobranie odpowiedniej strategii promocji kobiecego piłkarstwa na terenie Rzeczypospolitej. Milowym krokiem jest zapewnienie obiektu, który może zwiększyć popularność zawodniczek grających z orzełkiem na piersi, stąd 30 sierpnia 2024 roku odbyła się konferencja prasowa z udziałem m.in. prezesa PZPN, Cezarego Kuleszy, prezydent miasta Gdańska, Aleksandry Dulkiewicz i selekcjonerki reprezentacji Polski kobiet - Niny Patalon. Na tymże spotkaniu ogłoszono współpracę pomiędzy trzema interesariuszami - Miastem Gdańsk, stadionem Polsat Plus Arena oraz Polskim Związkiem Piłki Nożnej, na mocy której przez najbliższe trzy lata obiekt położony w stolicy Trójmiasta będzie gospodarzem wszystkich międzynarodowych meczów polskich piłkarek.
Jedni powiedzą, że efektów tej współpracy jeszcze nie widać, argumentując niskim procentem zajętych krzesełek podczas spotkań Polek, co z punktu widzenia chociażby samego organizatora nie jest to korzystne, ponieważ potencjalnie z dnia meczowego wyjdzie „na minus”.
PROCENT ZAJĘTYCH MIEJSC PODCZAS NA STADIONACH PODCZAS SPOTKAŃ POLEK W 2024 ROKU
Polska – Niemcy (Stadion Miejski w Gdyni) – 27%
Polska – Austria (Stadion Miejski w Gdyni) – 26%
Polska – Rumunia (Polsat Plus Arena Gdańsk) – 20%
Polska – Islandia (ArcelorMittal Park w Sosnowcu) – 18%
Polska – Austria (Polsat Plus Arena Gdańsk) – 17%
Z drugiej strony wszystkie trzy mecze, które odbyły się na „bursztynowej” arenie (jeden się odbył jeszcze przed zawarciem umowy), gromadziły największą lub jedną z większych widowni w historii spotkań reprezentacji Polski kobiet.
REKORDOWE FREKWENCJE PODCZAS MECZÓW KADRY NARODOWEJ POLEK
1. Polska – Rumunia (29.10.2024, Polsat Plus Arena Gdańsk, półfinał baraży o Euro 2025) – 8449 widzów
2. Polska – Belgia (17.09.2021, Polsat Plus Arena Gdańsk, eliminacje do MŚ 2023) – 8011 widzów
3. Polska – Hiszpania (12.11.2019, Arena Lublin w Lublinie, eliminacje do Euro 2022) – 7528 widzów
4. Polska – Austria (29.11.2024, Polsat Plus Arena Gdańsk, finał baraży o Euro 2025) – 7025 widzów
Sponsorzy, sportowcy i influencerzy wspierają reprezentację
Cały projekt zatytułowany „Dom Reprezentacji Polski Kobiet” sponsoringiem objęła Grupa Energa.
- To wyjątkowe miejsce, symbol nowoczesności i wspólnoty, idealnie odzwierciedla nasze wartości - wspierania sportu, energii współpracy i równych szans(…).Wierzymy, że poprzez tę współpracę przyczynimy się do dalszego rozwoju kobiecego futbolu w Polsce, inspirując kolejne pokolenia zawodniczek do sięgania po najwyższe trofea. Energa od lat angażuje się w sportowe inicjatywy, a wspieranie piłki nożnej kobiet to kolejny krok w budowaniu silnej, aktywnej i zrównoważonej społeczności. - mówi Magdalena Marszałkowska, dyrektor departamentu marketingu Energa SA.
Bez wątpienia dla podopiecznych Niny Patalon potrzebny jest również rozgłos w mediach społecznościowych, a o to dba m.in. Joanna Jędrzejczyk, pięciokrotna mistrzyni UFC w wadze słomkowej w latach 2015-2017, która często odwiedza „sportowe” koleżanki, zwłaszcza kiedy grają swoje mecze na terenie Trójmiasta. Polską gwiazdę MMA na Instagramie obserwuje 1,9 milionów osób.
Z kolei przed starciem z Rumunią odbył się pokazowy pojedynek na Polsat Plus Arenie Gdańsk z udziałem dwóch influcenerek– Julii Żugaj oraz Hejka Tu Lena. Wcieliły się one w role trenerek swoich zespołów, złożonych z dziewczynek wieku od 8 do 14 lat. Był to element kampanii pod hasłem "Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku", która ma na celu zmienić stereotypowe postrzeganie roli dziewcząt w sporcie, a szczególnie w piłce nożnej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.