Rowerowy Maj jest skierowany do przedszkolaków i uczniów. Dzieci biorące udział w akcji, za aktywny dojazd do szkoły rowerem, hulajnogą, na rolkach lub deskorolce otrzymają punkty. Osoby, które będą najbardziej aktywne, mogą liczyć na nagrody.
W tym roku udział w Rowerowym Maju weźmie 116 przedszkoli i 90 podstawówek. Jest to o 16 placówek więcej niż rok wcześniej.
- Ruszamy z kolejną edycją kampanii Rowerowy Maj. Ten pomysł narodził się w 2014 roku w Gdańsku i przez pierwsze dwa lata w zabawie brały udział tylko gdańskie jednostki oświatowe – mówi Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta ds. usług komunalnych. - Teraz jest to akcja ogólnopolska, która odbywa się również w Warszawie czy Krakowie. Ekologiczna kampania została skierowana głównie do najmłodszych - dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych. Liczymy, że w tegorocznej edycji weźmie udział 48 tys. dzieci, a rekordy z poprzedniego sezonu zostaną pobite. Mam nadzieje, że przekroczymy magiczną barierę miliona przejechanych kilometrów – podkreśla Piotr Kryszewski.
Za każdy przejazd wspomnianym wcześniej środkiem transportu dziecko dostanie dwie naklejki. Jedna będzie do wklejenia na wspólny plakat klasowy, a druga do indywidualnej książeczki. Po zakończeniu akcji książeczka i plakat są wymieniane na nagrody. Rywalizacja odbędzie się na poziomie indywidualnym, klasowym i szkolnym.
Na szczególnie zaangażowanych w zabawę, czekają nagrody: najbardziej aktywne klasy skorzystają z wycieczek, wyjść sportowych, kulturalnych wręczone zostaną również słodkie upominki ufundowane przez partnerów akcji. Jak co roku przewidziane są też nagrody indywidualne, np.: zestaw oświetlenia rowerowego wysokiej klasy, sakwy, czy skarpety z motywem rowerowym i nazwą kampanii.
[news:1428852]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.