Raport Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych został zbudowany na bazie analizy 142 profili burmistrzów i 88 profili prezydentów miast członkowskich Związku Miast Polskich. Analiza przeprowadzana była narzędziami własnymi IBIMS oraz poddana weryfikacji i ocenie indywidualnej ekspertów Instytutu w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych.
Jak zauważają autorzy badania, wielkość profilu wcale nie determinuje wysokiego poziomu zaangażowania. Często, wraz ze wzrostem profilu rośnie trudność w docieraniu z komunikacją do odbiorców. Część samorządowców bardzo dobrze buduje wokół swoich profili zaangażowaną społeczność. Aby to osiągnąć muszą dawać mieszkańcom poczucie wpływu i zachętę do zaangażowania.
- Profil prezydenta czy burmistrza miasta jest bardzo często miejscem, gdzie po raz pierwszy w przestrzeni pojawiają się kluczowe informacje dla miast. To dobrze, poczucie ekskluzywności profilu jest istotne. Potrzeba jednak, by tego typu wydarzenia obudować odpowiednią strukturą narracyjną, by informacja np. o budowie nowej sali koncertowej nie była zwykłym postem z długim tekstem i zdjęciami z wizualizacji, a całą opowieścią, łącznie z odpowiedzią na uwagi czy komplementy mieszkańców – zauważają autorzy badania.
Ranking prezydentów miast
Na końcowy ranking wpływ miały trzy zmienne: liczba reakcji pod postami podzielona przez liczbę fanów, liczba opublikowanych postów w 2021 roku oraz ocena merytoryczna eksperta IBIMS, który oceniał jakość treści publikowanych przez samorządowca.Najwyższą ocenę otrzymał prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Opublikował on w 2021 roku aż 2016 postów zbierając ponad 1,8 mln reakcji. Na drugim miejscu rankingu uplasowała się Aleksandra Dulkiewicz, która na Facebooku postowała średnio 3,7 razy dziennie (łącznie 1365 postów). Prezydent Gdańska zebrała pod swoimi postami prawie 2,2 mln reakcji.
Na trzecim miejscu uplasował się prezydent Starachowic Marek Materek (1146 postów i 579 tys. reakcji.).
[news:1266225]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.