reklama

Umowa otwarta czy na wyłączność – różnice

Opublikowano:
Autor:

Umowa otwarta czy na wyłączność – różnice - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Materiały partnerskieChcesz szybko sprzedać mieszkanie lub dom jednorodzinny? Jeżeli w tym celu planujesz skorzystać z pomocy pośrednika z biura nieruchomości, spotkasz się z dwiema umowami – otwartą i na wyłączność. Czym się one różnią? Poznaj ich najważniejsze cechy, aby określić, która umowa będzie dla Ciebie korzystniejsza.
reklama

Na czym polega umowa otwarta z pośrednikiem?

Jesteś właścicielem nieruchomości w Gdańsku, Poznaniu czy Krakowie? Możesz skorzystać z pomocy różnych biur nieruchomości – jeżeli zdecydujesz się na umowę otwartą, każdy pośrednik będzie mógł promować i prezentować potencjalnym nabywcom Twoje mieszkanie. Wynagrodzenie otrzyma jedynie to biuro, któremu uda się sprzedać nieruchomość.

Pozornie umowa otwarta z pośrednikiem może wydawać się korzystna dla Ciebie, jako osoby sprzedającej nieruchomość. Musisz jednak pamiętać, że pośrednik, który nie jest pewien swojego wynagrodzenia:

  • Tylko pobieżnie zapozna się z informacjami o nieruchomości, co może rodzić problemy na etapie przygotowania oferty sprzedaży.
  • Będzie minimalizował koszty promocji ogłoszenia o sprzedaży mieszkania czy domu. W rezultacie Twoja oferta może szybko zginąć w gąszczu innych.
Osoby poszukujące mieszkania mogą też zostać odstraszone różnicami w ogłoszeniach przygotowanych przez różnych pośredników. Dostrzegając mankamenty tej umowy, coraz więcej biur nieruchomości zastrzega, że pracuje jedynie na podstawie umowy na wyłączność.

reklama

Dlaczego warto zdecydować się na umowę na wyłączność?

Dla umowy na wyłączność charakterystyczne jest to, że można ją podpisać wyłącznie z jednym biurem nieruchomości. Jedynie ten pośrednik, z którym zawrzesz umowę, będzie miał prawo przygotować ofertę, zająć się jej dystrybucją i prezentować w Twoim imieniu nieruchomość potencjalnym klientom.

Do zalet umowy na wyłączność zalicza się:

  • Większe zaangażowanie pośrednika. W przypadku tej umowy pośrednik ma pewność, że za pracę włożoną w sprzedaż nieruchomości otrzyma wynagrodzenie – najczęściej jest to procent od ceny sprzedaży.
  • Precyzyjną, atrakcyjną ofertę sprzedaży. Dodatkowo wielu pośredników współpracuje np. z firmami oferującymi home staging, aby nieruchomość robiła jak najlepsze wrażenie na potencjalnych nabywcach.
Gdy podpiszesz umowę na wyłączność, biuro nieruchomości oddeleguje dedykowanego pośrednika do kontaktu z Tobą i osobami zainteresowanymi nieruchomością. W rezultacie informacje o popularności Twojej oferty będziesz pozyskiwał od jednej osoby. To spora oszczędność czasu.

reklama

Umowa otwarta czy na wyłączność – co wybrać?

Zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest umowa na wyłączność. Podpisanie takiej umowy zwiększa szansę na szybką sprzedaż nieruchomości. Dodatkowo, jako właściciel wystawionego mieszkania na sprzedaż w Przymorzu Małym czy domu jednorodzinnego, nie musisz się specjalnie angażować – osoby zainteresowane nieruchomością będą kontaktować się bezpośrednio z pośrednikiem, on też będzie prezentował im wnętrza.

Czy umowa na wyłączność jest pozbawiona wad? Może się okazać, że pośrednik nie będzie robił zbyt wiele, aby sprzedać nieruchomość. Aby tego uniknąć, skorzystaj ze wsparcia renomowanego biura nieruchomości. To sposób, aby zyskać pewność, że mieszkanie czy dom jednorodzinny zostanie atrakcyjnie zaprezentowany i szybko znajdzie nabywcę.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama