Planowana odnoga tramwajowa do Wrzeszcza ma spełniać kilka funkcji. Jedną będzie ułatwienie dojazdu tramwajem do dworca Gdańsk Wrzeszcz. Perony mają się znajdować tuż przy wejściu do kolejowego budynku. Ponadto dodatkowa odnoga z krańcówką przy dworcu zwiększy elastyczność sieci tramwajowej. Krańcówka przed stacją kolejową będzie dodatkowym miejscem do zawracania tramwajów. Będzie to szczególnie ważne po wybudowaniu linii GPW. Tramwaje zjeżdżające z tej trasy nie musiałyby jechać aż do Strzyży i Oliwy, co byłoby kosztowne i mało efektywne z uwagi na nie największe potoki podróżnych.
Już na wstępie okazało się, że zadanie nie będzie łatwe, zwłaszcza pod względem finansowym. W przetargu na zaprojektowanie inwestycji zgłosiły się 3 biura projektowe z następującymi ofertami:
- Highway sp. z o.o. - 2 420 640 zł;
- Sweco Polska sp. z o.o. – 2 490 750 zł;
- Green Cities Infrastructure sp z o.o. – 1 968 000 zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.