Trasa tramwajowa zostanie zaprojektowana od alei Hallera do ulicy Chłopskiej, w pasie drogowym tzw. Zielonej Drogi i ulicy Obrońców Wybrzeża.
Projekt uwzględni także przebudowę układu drogowego. Przetarg dotyczy sporządzenia dokumentacji projektowej dla budowy Bulwaru Zielonego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień wraz z decyzją środowiskową. Mieszkańcy zyskają w przyszłości nie tylko tramwaj, ale i nową trasę spacerową i rowerową.
- Zgodnie z założeniami na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II funkcjonował będzie układ dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Dalej na ok. 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano układ 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu) – wyjaśnia Karol Kalinowski, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa na odcinku od alei Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża uwzględni budowę dróg rowerowych i chodników wraz z ich dowiązaniem do istniejącej infrastruktury. Na ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano w przyszłości budowę trasy tramwajowej z uwzględnieniem przebudowy istniejącej infrastruktury.
Biuro projektowe zaprojektuje również kanalizację deszczową, oświetlenie i sygnalizację, która w przyszłości zostanie włączona w system TRISTAR. Jednym z elementów projektu będzie także zagospodarowanie zieleni z małą architekturą.
Przetarg dotyczący Zielonego Bulwaru zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Prace nad opracowaniem mają potrwać 20 miesięcy od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert przewidziano 7 kwietnia.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.