reklama

Bliżej Nowej Świętokrzyskiej. Będzie drogo i długo

Opublikowano:
Autor:

Bliżej Nowej Świętokrzyskiej. Będzie drogo i długo - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Inwestycje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poznała oferty w przetargu na projekt i budowę pierwszego odcinka ulicy Nowej Świętokrzyskiej. Na inwestycję od lat czekają mieszkańcy południowej części miasta.
reklama

Każdy, kto mieszka na południe od ulicy Świętokrzyskiej, wie jak trudne są codzienne dojazdy autobusem czy samochodem do domu. Okoliczny układ drogowy w żaden sposób nie odpowiada potrzebom transportowym, które rosną wraz z kolejnymi nowymi osiedlami. Inwestycją, która ma te problemy rozwiązać, jest opóźniona o wiele lat budowa ulicy Nowej Świętokrzyskiej.

Wiele wskazuje na to, że jej budowa może wkrótce ruszyć. DRMG jest bliska wyłonienia firmy, która zaprojektuje i wybuduje pierwszy odcinek drogi.

- Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany z inwestycją planowaną w Gdańsku, budową linii kolejowej PKM w kierunku Gdańska Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych, dotychczasowych rozwiązań warunkujących przyszłą realizację linii PKM – tłumaczy Aneta Niezgoda z DRMG.

Do zaprojektowania od nowa jest sporo elementów.

- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te, związane z połączeniem kolejowym. Przetarg objął budowę trasy od pętli Łostowice-Świętokrzyska do ul. Kampinoskiej wraz z budową obiektów inżynierskich. Ponadto przewidywana jest budowa drogi rowerowej, chodników i oświetlenia. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej – dodaje przedstawicielka inwestora.

Dziesiątki milionów za krótki odcinek

Pierwszy odcinek drogi nie będzie długi. Odległość od pętli Łostowice Świętokrzyska do ulicy Kampinoskiej to mniej niż jeden kilometr. Oferty od zainteresowanych wykonawców są bardzo drogie, ale jedna mieści się budżecie. Trzej oferenci zaproponowali następujące kwoty:

  • Budimex S.A. - 148 463 581 zł
  • Konsorcjum firm: Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A. - 94 470 000 zł
  • STRABAG Sp. z o.o. - 81 478 394, 88 zł
Dla porównania budowa (bez projektowania) liczącej około 1,6 kilometra trasy tramwajowej Nowa Warszawska kosztowała około 60 mln złotych. W budżecie DRMG określonym na niespełna 89 mln zł, mieści się jedna oferta. 65 mln złotych będzie pochodziło z Polskiego Ładu. Urzędnicy teraz przeanalizują propozycje firm i wybiorą tę najkorzystniejszą.

Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 73 tygodnie na zaprojektowanie odcinka Nowej Świętokrzyskiej i uzyskanie wszystkich pozwoleń na budowę. Prace budowlane potrwają kolejne 100 tygodni. To oznacza, że niespełna kilometrowym odcinkiem Nowej Świętokrzyskiej pojedziemy za ponad 3 lata.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama