Ocelot został zwodowany na początku marca. Drugi statek swój pierwszy kontakt z wodą miał wczoraj. Oba lodołamacze powstały w gdańskiej stoczni na zlecenie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. Koszt budowy dwóch jednostek wyniósł ponad 30 mln zł.
- Drugie wodowanie w tym roku. Serce się raduje, dlatego, że to jest polski armator, kolejny polski statek. To dopiero początek wodowań w tym roku. Remontowa Shipbuilding ma do oddania polskim armatorom dwa okręty: jeden dla 3. Flotylli Okrętów w Gdyni, drugi dla 8. Flotylli Okrętów w Świnoujściu - mówi prezes zarządu Remontowa Shipbuilding Marcin Ryngwelski.
Obie jednostki będą pracować na Odrze za lodołamaczami czołowymi. Ich zadaniem będzie poszerzanie wyciętego w lodzie toru wodnego oraz kruszenie kry lodowej powstałej w wyniku lodołamania. Zapobiegnie to zlepianiu się jej i tworzeniu okładów lodowych.
Całkowita długość lodołamacza Tarpan to niespełna 29 metrów, jego nośność to ponad 122 tony, a prędkość maksymalna nie przekracza 13 km/h. Podczas regularnej pracy, załogę jednostki stanowią cztery osoby.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.