Gdańska spółka Lotos Kolej podpisała umowę na zakup 216 wagonów platform od firmy Kolowag, a także lokomotywę elektryczną firmy Newag. Podpisana 29 stycznia umowa to kolejny kontrakt na zakup nowoczesnego taboru kolejowego, w tym także polskiej produkcji.
Lokomotywa i nowe wagony Lotos Kolej zamówił z myślą o rozwoju segmentu przewozów intermodalnych. Jest to forma transportu ładunków umieszczonych w kontenerach, wykorzystująca różne środki transportu. Jednym z priorytetów Unii Europejskiej jest zwiększenie udziału transportu intermodalnego w ogólnych przewozach towarowych, poprzez częściowe przeniesienie transportu kontenerów na tory. Ma się to przyczynić do ograniczenia negatywnych skutków transportu drogowego, takich jak emisja zanieczyszczeń, a także do zmniejszenia liczby samochodów przewożących kontenery na drogach, a tym samym do zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.
Gdański przewoźnik wiceliderem rynku
Lotos Kolej w przewozach intermodalnych widzi swoją szansę rozwoju.
Dynamiczny rozwój polskich portów oraz wzrost transportu z Chin i innych krajów azjatyckich do Europy przyczynia się do wzrostu kolejowych przewozów intermodalnych. LOTOS Kolej jako wicelider krajowych przewozów widzi szansę na zwiększenie pracy przewozowej i udziału w rynku poprzez tę gałąź przewozów. Dofinansowanie poprzez projekt „Zakup nowoczesnego taboru intermodalnego przez firmę LOTOS Kolej" powoduje, że będziemy konkurencyjni względem innych podmiotów realizujących ten rodzaj przewozów - powiedział Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.
Zakup wagonów i lokomotywy to niejedyna inwestycja w tabor kolejowy gdańskiej spółki w ostatnim czasie.
Zwiększenie przewozów intermodalnych to działanie zapisane w strategii spółki. Dzięki dofinansowaniu w ramach projektu CUPT, mamy możliwość efektywnego rozwoju przewozów intermodalnych w LOTOS Kolej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy LOTOS Kolej podpisało umowy na pozyskanie 12 nowych elektrycznych lokomotyw produkcji firmy NEWAG, co świadczy o tym, że ostatni rok był okresem intensywnego rozwoju naszej spółki - zauważył Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.
Wagony bułgarskie, lokomotywa polska
216 wagonów platform przeznaczonych do przewozu kontenerów
wyprodukuje firma Kolowag AD, mająca siedzibę w Bułgarii. Dostawy platform
zaplanowano na okres od lipca 2020 roku aż do marca 2022 roku. Wagony będą
miały dopuszczenie do użytkowania na terenie całej Unii Europejskiej. Koszt
zakupu wagonów to 98 mln 280 tys. zł.
Zakupiona lokomotywa jest polską konstrukcją nowosądeckiej
firmy Newag. Czteroosiowa lokomotywa Griffin będzie mogła ciągnąć pociągi
towarowe o masie do 3200 ton. Jej maksymalna prędkość wyniesie 160 km/h, choć z
pociągami towarowymi nie pojedzie szybciej niż 120 km/h. Koszt jednej takiej lokomotywy
to 13 mln 770 tys. zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.