W czasie zamknięcia fragmentu ul. Witomińskiej, od parkingu przy Cmentarzu Witomińskim do posesji przy ul. Witomińskiej 100, ruch zostanie przekierowany na ul. Kielecka i Śląska. Objazdy poprowadzono tak, by zminimalizować utrudnienia, jednak jak podkreślają wykonawcy kierowcy i piesi o zachowanie ostrożności oraz stosowanie się do tymczasowej organizacji ruchu.
Na placu budowy zakończono montaż konstrukcji z blachy falistej na obiekcie PZD3, a na PZD4 trwa przygotowanie terenu i rozpoczęto montażu. Na obiektach WD5 zakończono betonowanie korpusów oraz rozpoczęto prace zbrojeniowe i deskowanie skrzydeł.
Intensywne roboty ziemne prowadzone są pomiędzy ul. Witomińska i Kielecka, obejmując także usuwanie kolizji teletechnicznych i systemu Tristar. Na ul. Chwarznieńskiej realizowana jest kanalizacja deszczowa, drenaż, instalacje elektryczne oraz sygnalizacją świetną.
Nadzór i ochrona środowiska
Prace nad inwestycją prowadzone są pod stałym nadzorem środowiskowym, którego celem jest minimalizowanie wpływu robót na przyrodę. Nadzór ten zapewnia zgodność działań z przepisami prawa, decyzjami administracyjnymi i postanowieniami środowiskowymi.Po oddaniu Obwodnicy Witomina do użytku ul. Chwarznieńska odzyska dwa pasy ruchu dla wszystkich pojazdów, a buspasy pojawia się na samej obwodnicy. W miejscu obecnego zakończenia kontrapasa powstanie skrzyżowanie z nowa trasa. Pierwsze pojazdy mają wjechać na obwodnice na początku 2027 roku.
Inwestycja, realizowana przez konsorcjum Polimex Infrastruktura — Polimex Mostostal, kosztuje 78 549 311,39 zł. Gdynia otrzymała 8 106 665 zł dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury. Środki pochodzą z puli 220 min zł przeznaczonych na inwestycje drogowe w miastach i województwach.
Komentarze (0)