reklama

Listonosz już nie zapuka do Twoich drzwi. Rewolucja w dostarczaniu korespondencji [SONDA]

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay.com

Listonosz już nie zapuka do Twoich drzwi. Rewolucja w dostarczaniu korespondencji [SONDA] - Zdjęcie główne

foto Pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości GdańskOd 1 stycznia 2025 roku zostanie uruchomiony system e-Doręczeń, umożliwiający wysyłanie i odbieranie korespondencji urzędowej w formie elektronicznej. Nowe rozwiązanie będzie cyfrowym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Ma to ułatwić komunikację obywateli, firm oraz instytucji z administracją publiczną. Co sądzą o tym gdańszczanie? Czekamy na wasze opinie w sondzie, na dole artykułu.
reklama

Za pośrednictwem e-Doręczeń mieszkańcy Gdańska i okolic będą mogli załatwiać sprawy urzędowe w dowolnym miejscu i czasie – bez potrzeby stania w kolejce na poczcie czy oczekiwania na awizo. E-Doręczenia to system, który ma zapewnić szybki, bezpieczny i wygodny sposób wymiany dokumentów.

reklama

Jak działa system e-Doręczeń?

e-Doręczenia pozwalają na przesyłanie urzędowej korespondencji w sposób równoważny prawnie z tradycyjnym listem poleconym. Każda przesyłka jest potwierdzana elektronicznie, a system gwarantuje bezpieczeństwo oraz dostępność dokumentów w każdej chwili.

W pierwszym etapie od 1 stycznia 2025 roku większość urzędów oraz podmiotów zaufania publicznego będzie zobowiązana do umożliwienia takiej formy komunikacji. Docelowo system obejmie wszystkie instytucje publiczne oraz dużą grupę podmiotów prywatnych.

Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń?

Aby móc wysyłać i odbierać korespondencję urzędową, wystarczy założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń. Można to zrobić za pomocą strony internetowej mObywatel.gov.pl, wykonując kilka prostych kroków. Dokładną instrukcję, jak założyć adres i skrzynkę do systemu znaleźć można na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.

reklama

Dzięki skrzynce do e-Doręczeń mieszkańcy Gdańska będą mogli nie tylko odbierać, ale również wysyłać dokumenty urzędowe – bez opłat i bez wychodzenia z domu. Powiadomienia o nowych wiadomościach będą przychodziły na bieżąco, co pozwoli uniknąć opóźnień w komunikacji.

Zalety e-Doręczeń

Wprowadzenie e-Doręczeń, zdaniem Ministerstwa Cyfryzacji niesie za sobą szereg korzyści:

Ma to być oszczędność czasu, wynikająca z braku konieczności wizyty na poczcie czy w urzędzie. Jest to również możliwość korzystania z systemu w dowolnym miejscu i czasie, a dokumenty przesyłane są w sposób zgodny z wysokimi standardami ochrony danych. Co więcej, usługa jest bezpłatna dla obywateli kraju.

Cyfryzacja administracji na nowych zasadach

Ministerstwo Cyfryzacji podkreśla, że e-Doręczenia to kluczowy krok w budowie nowoczesnej administracji państwowej.

reklama

W ten sposób przechodzimy na nowoczesną komunikację, dzięki której obywatele, firmy, jak i instytucje publiczne zaoszczędzą czas i pieniądze. Załatwianie spraw urzędowych online staje się codziennością, dlatego e-Doręczenia jako elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru stanowią kolejny element cyfrowej układanki – mówi Dariusz Standerski, sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

Co o zbliżających się zmianach sądzą mieszkańcy Gdańska? Czekamy na wasze głosy w sondzie poniżej.







reklama
SONDA

Czy planowane od 2025 roku zmiany w doręczaniu korespondencji urzędniczej to dobry pomysł?

Zagłosowało 6 osób
Zagłosuj
Głosy można oddawać od 20.11.2024 od godz 12:00
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama