Pod koniec września na węźle Gdańsk Południe wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu. Prace związane z budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej wchodzą w kolejny etap, a to wymaga poprowadzenia ruchu po zewnętrznych łącznicach docelowego węzła.
Nowa organizacja ruchu obowiązywać będzie do czasu otwarcia nowej trasy w kierunku Żukowa i Chwaszczyna, czyli przez około rok.
Ruch wokół węzła Gdańsk Południe
Jak informuje gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kierowcy podróżujący przez węzeł Gdańsk Południe będą mogli korzystać ze wszystkich relacji: S6 w kierunku Gdyni/Szczecina, S7 w kierunku Elbląga/Gdańska/Warszawy i S6/A1 w kierunku Łodzi.
– Każda z tych relacji będzie obsługiwana wokół węzła z wykorzystaniem zewnętrznych łącznic, na których dostępne będą dwa pasy ruchu w jednym kierunku. Łącznice widziane z góry utworzą olbrzymie drogowe karo wokół docelowego węzła. Na trzech wierzchołkach karo (południowym, wschodnim i zachodnim) możliwy będzie skręt w lewo, aby zapewnić połączenie z S6 w S7 i odwrotnie oraz jazdę w ciągu S6 z południa na północ – mówi Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDKiA.
Ostatnim etapem prac w tym miejscu będzie uruchomienie wszystkich relacji po docelowym układzie węzła Gdańsk Południe w ramach Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, które planowane jest w III kwartale 2025 r.
– Tymczasowa organizacja ruchu w zależności od poziomu zaawansowania prac budowlanych może jeszcze ulec zmianie. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco – dodaje Mateusz Brożyna.
Odcinek Żukowo – węzeł Gdańsk Południe
W ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta na odcinku od Żukowa do węzła Gdańsk Południe powstanie ponad 16-kilometrowa trasa ekspresowa oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.
– Obecnie kontynuowane są prace w rejonie węzła Gdańsk Południe, na styku istniejącej Obwodnicy Trójmiasta (S6) i Południowej Obwodnicy Gdańska (S7), gdzie rozbudowywany jest węzeł drogowy. Roboty realizowane są pod ruchem, co znacząco wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Na trasie pojawia się coraz więcej obiektów inżynierskich. Przyspieszyły również prace na odcinku leśnym nad rzeką Radunią, gdzie powstaje estakada i duże przejście dla zwierząt – mówi Brożyna.
Wykonywane są także roboty w obrębie Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino oraz przy obwodnicy Żukowa, gdzie zlokalizowana jest m.in. wytwórnia mas bitumicznych. . Od sierpnia na drodze krajowej nr 20 w Glinczu na ok. 350 m funkcjonuje ruch wahadłowy. Wynika to z konieczności wymiany nawierzchni i budowy ronda w ramach podłączenia obwodnicy Żukowa do DK20. Taka organizacja ruchu na DK20 potrwa do końca br. Zaawansowanie inwestycji przekroczyło półmetek (57 proc.)
S6 połączy się z S7
Nową, dwujezdniową drogą ekspresową i obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 pojedziemy w 2025 r. OMT połączy Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską, tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta w ciągu S6.
– Obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie na węźle Żukowo S7 i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7 – wyjaśnia Brożyna.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.