reklama

Brzeźno. Tramwaje na ul. Gdańskiej jeżdżą wolniej od rowerów [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Transport miejski Większość odcinków sieci tramwajowej w Gdańsku w ciągu ostatnich kilkunastu lat przeszło generalny remont. Na kilku fragmentach sieci gruntownych remontów nie przeprowadzono. Niestety, część takich odcinków cechuje się dziś kiepskim stanem technicznym i niską dopuszczalną prędkością. Ten problem występuje m.in. na ul. Gdańskiej w Brzeźnie. Sprawdzamy, kiedy ten odcinek doczeka się modernizacji.
reklama

Pojedynczy tor tramwajowy wzdłuż ulicy Gdańskiej w Brzeźnie jest jednym z nielicznych, który do dziś nie doczekał się gruntownej modernizacji. W minionych latach przebudowę przeszły nieodległe odcinki z Brzeźna do Nowego Portu, czy wzdłuż al. Hallera. Wybudowano zupełnie nowy tor od al. Hallera do ul. Gdańskiej wzdłuż ul. Uczniowskiej. Większą naprawę przeszedł także tor wzdłuż ul. Mazurskiej. Poważne remonty ominęły jednak torowisko wzdłuż ul. Gdańskiej.

Dziś stan tego odcinka pozostawia wiele do życzenia. Tramwaje nadal poruszają się po starym torze stykowym, wykonanym nie ze spawanych, lecz łączonych specjalnymi łubkami szyn. Taka konstrukcja toru powoduje charakterystyczny stukot pojazdów podczas jazdy i przyczynia się do zwiększonego poziomu hałasu w okolicy. Zużyty tor nie jest już równy, przez co tramwajami podczas jazdy buja, co negatywnie wpływa na komfort podróży. Daleka od satysfakcjonującej jest także prędkość tramwajów na tym odcinku, która wynosi zazwyczaj około 15 -20 km/h. To przekłada się negatywnie na czas przejazdu. Odcinek od przystanku al. Płażyńskiego do przystanku Brzeźno tramwaje pokonują w 7 minut. Odcinek od pętli Brzeźno do al. Płażyńskiego (przez Mazurską, Wczasy), choć jest porównywalnej długości, pokonywany jest w 5 minut. 

Jak się okazuje, generalnego remontu toru wzdłuż ul. Gdańskiej nie ma w planach. Gdańscy urzędnicy zaznaczają jednak, że naprawy toru w tym miejscu prowadzone są na małych odcinkach i w tej formule będą kontynuowane. 

- W ostatnich dwóch latach w ciągu ul. Gdańskiej wymieniono ok. 120 metrów bieżących torów. W ostatnim czasie wymieniony został tor na wysokości przystanku „Gdańska" oraz w przejeździe torowo- drogowym w ul. Sterniczej, łącznie z nawierzchnią drogową. Kompleksową naprawę przejdą przejazdy Gdańska-PCK oraz Gdańska-Emilii Plater. Niebawem zostanie ogłoszony przez GAiT przetarg na wykonawcę tych prac. Niezależnie prowadzone są bieżące prace utrzymaniowe, w tym naprawy elementów infrastruktury wymagających prac naprawczych - tłumaczy w rozmowie z portalem Puls Gdańska Izabela Kozicka-Prus z referatu prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Dotychczasowe działania naprawcze pozwalają utrzymać bezpieczny ruch tramwajów, jednakże nie wpłynęły na zwiększenie prędkości i skrócenie czasu przejazdu. Dobra wiadomość czeka za to dla pasażerów o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- Do końca 2022 przeprowadzona będzie przebudowa przystanku Sternicza. Inwestycja polegająca na dostosowaniu peronu dla osób z niepełnosprawnością realizowana będzie przez prywatnego inwestora w ramach umowy drogowej w trybie art. 16 Ustawy o drogach publicznych tzw. umowy „szesnastkowej" - informuje Izabela Kozicka-Prus.

[news:1162482]

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama