Od kilkunastu miesięcy autobusy linii 112, 138, 166 i 186, jadące z centrum w kierunku Bramy Żuławskiej robią zajazd na węzeł Śródmieście SKM. Zmiana znacznie wydłużyła pasażerom jadącym z centrum dojazd do domów i pracy, ale za to ułatwiła przesiadki z tramwajów z Chełmu i Łostowic na pojazdy w kierunku Dolnego Miasta. Z tego powodu opinie o zajeździe wśród pasażerów są zróżnicowane. W ostatnim czasie wspomniany zajazd sprawia coraz więcej problemów pasażerom i autobusowym dyspozytorom.
W trakcje Jarmarku Bożonarodzeniowego, ale także po jego zakończeniu, autobusy zajeżdżające na węzeł Śródmieście SKM zaczęły utykać w gigantycznych korkach. Zatory często są tak duże, że dyspozytorzy, w trosce o zmniejszenie opóźnień, wycofują autobusy z zajazdu i kierują autobusy na estakadę na węźle Unii Europejskiej. Wprowadzone przez ZTM zmiany coraz częściej nie funkcjonują w praktyce. Co gorsze, jeżeli pasażer nie zajrzy na stronę ZTM, może przeoczyć, że aktualnie autobusy nie obsługują przystanku. Z niewiadomych przyczyn na tak zwanym węźle integracyjnym nie ma żadnego nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej, chociażby w postaci ekranów zmiennej treści.
Utrudnienia częściej niż raz w tygodniu
ZTM przyznaje, że problem w minionym miesiącu występował dość często.
- Obsługa przystanku „Śródmieście SKM" 03 była zawieszana w grudniu sześć razy z powodu zablokowanego przez samochody osobowe układu drogowego na węźle Śródmieście. Sytuacja ta występowała przede wszystkim w okresie przedświątecznym i przedsylwestrowym (głównie w weekendy). Problem będzie musiał zostać dogłębnie przeanalizowany przez Miejskiego Inżyniera Ruchu oraz GZDIZ – mówi w rozmowie z portalem Puls Gdańska Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Utrudnienia utrzymują się także po nowym roku. Autobusy nie kursowały przez Śródmieście SKM także w sobotę, 7 stycznia. Problemy zaczęły się już chwilę po godzinie 12 i trwały do późnego popołudnia.
Będzie buspas do Śródmieścia SKM?
Zarząd Transportu Miejskiego wskazuje, że z autobusów na węźle Śródmieście SKM korzysta wielu pasażerów i z tego powodu stara się o przedłużenie buspasa od strony Huciska, aby usprawnić ruch transportu publicznego.
- Badania wykazują duże zainteresowanie autobusami z tego przystanku, zwłaszcza w dni powszednie w godzinach porannych. Pasażerowie dojeżdżają tramwajami z południowych dzielnic Gdańska oraz SKM, by następnie wygodnie przesiąść się do autobusów w kierunku rafinerii i innych zakładów pracy. Dla tych mieszkańców skrócił się czas dojazdu do miejsc pracy. Przedłużeniem buspasa od Huciska zajmują się obecnie: Komisja ds. bezpieczeństwa i organizacji ruch drogowego oraz pracownicy GZDIZ. Mamy nadzieję, że jak najszybciej uda się buspas wprowadzić w życie- mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku Sebastian Zomkowski.
Stworzenie buspasa powinno obecnie być priorytetem w zakresie usprawnienia ruchu transportu publicznego centrum. Im dłużej będą trwały problemy z obsługą węzła Śródmieście SKM, tym więcej spośród przytaczanej przez ZTM grupy pasażerów może stracić cierpliwość i porzucić transport publiczny jako niepewny środek transportu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.