Nowa organizacja ruchu na S6
Od 15 września kierowcy poruszający się Obwodnicą Trójmiasta muszą przygotować się na poważne zmiany w ruchu. Gdański oddział GDDKiA poinformował, że na odcinku między węzłami Gdańsk Kowale i Gdańsk Południe wprowadzony zostanie przekrój 2+1. Oznacza to, że w jedną stronę kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy, a w drugą tylko jeden.
foto. Mirbud
Zmiany obejmują około 350 metrów trasy i są częścią dużej inwestycji – poszerzania S6 do trzech pasów w obu kierunkach. Roboty będą prowadzone pod ruchem i potrwają do 6 października.
Harmonogram utrudnień dla kierowców
Pierwszy etap zmian potrwa od 15 do 22 września i obejmie układ 2+1 na korzyść kierunku Szczecin i Gdynia. Następnie, między 23 a 28 września, przywrócony zostanie układ 2x2 z dwoma pasami w każdą stronę. Od 29 września do 6 października układ 2+1 będzie działał w odwrotnym kierunku – z dwoma pasami w stronę Łodzi i autostrady A1.
GDDKiA apeluje do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i dostosowanie prędkości do nowych warunków ruchu.
Likwidacja ronda na węźle Gdańsk Południe
Jeszcze przed wprowadzeniem zwężeń, w nocy z 12 na 13 września, zniknie tymczasowe rondo na węźle Gdańsk Południe. Drogowcy udostępnią główny ciąg trasy S6 i uruchomią docelowe łącznice. To kluczowy krok w kierunku pełnego otwarcia przebudowanego węzła.
Postępy na budowie Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Prace na OMT trwają na całej długości 32-kilometrowej trasy. Najbardziej zaawansowane są roboty między Żukowem a węzłem Gdańsk Południe, gdzie powstaje główny ciąg drogi ekspresowej. Na węźle Żukowo prowadzone są prace związane z połączeniem obu odcinków OMT i przebudową DK7.
W rejonie węzła Lublewo Gdańskie kończone są obiekty inżynierskie i układana jest masa bitumiczna. W najbliższych tygodniach kierowcy pojadą już w docelowym kształcie drogą wojewódzką nr 221, co pozwoli zlikwidować funkcjonujący bajpas.
Na leśnym odcinku powstaje estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych Widlino, gdzie trwa układanie nawierzchni i prace wykończeniowe przy sanitariatach.
Dlaczego poszerzenie S6 jest tak ważne
Obwodnica Trójmiasta to jedna z najbardziej obciążonych dróg w Polsce. Poszerzenie jej do trzech pasów w obu kierunkach znacząco zwiększy przepustowość i usprawni ruch. Dodatkowo budowana OMT przejmie część ruchu tranzytowego, odciążając istniejącą trasę i poprawiając bezpieczeństwo.
Obwodnica Żukowa z kolei wyprowadzi ruch ciężarowy z centrum miasta, co poprawi komfort mieszkańców. Cała inwestycja warta jest blisko 2,9 mld zł, a ponad 1 mld zł pochodzi z funduszy unijnych.
Komentarze (0)