Od końca marca Baltic Hub stanie się regularnym punktem na trasie dwóch cotygodniowych serwisów operatora Maersk, realizowanych w ramach sojuszu Gemini Cooperation. Nowa sieć połączeń łączy Gdańsk z niemieckimi portami w Bremerhaven i Wilhelmshaven. Pierwszy statek – Api Bhum, mierzący 294 metry długości – zawinie do terminala już 25 marca.
Z kolei od kwietnia terminal wzbogaci się o kolejne dwa serwisy, tym razem obsługiwane przez Mediterranean Shipping Company (MSC). Baltic Hub znajdzie się na trasach Britannia i Albatros, łączących Azję z Europą. W ramach tych połączeń do Gdańska przypłyną między innymi MSC Rose(364 metry) i MSC Maura (366 metrów), które zawiną do portu odpowiednio 3 i 16 kwietnia.
Inwestycje i rozwój infrastruktury
Wprowadzenie nowych połączeń to nie jedyny krok w rozwoju Baltic Hub. Terminal intensywnie inwestuje w swoją infrastrukturę. Obecnie trwa rozbudowa trzeciego terminala (T3), który zwiększy możliwości przeładunkowe portu o dodatkowe 1,5 miliona TEU rocznie. Budowa nowego terminala, usytuowanego na 36-hektarowym obszarze utworzonym na wodzie, ma zakończyć się pod koniec 2025 roku.
— Naszym celem jest nie tylko zwiększenie możliwości operacyjnych, ale także dalsze wzmacnianie pozycji Gdańska jako kluczowego portu w Europie Środkowo-Wschodniej. Współpraca z globalnymi armatorami pozwala nam skutecznie konkurować z największymi portami Europy Zachodniej i zapewnia naszym klientom jeszcze lepsze warunki logistyczne — podkreśla Jan van Mossevelde, prezes Baltic Hub
Baltic Hub kluczowym portem w Europie
Baltic Hub to największy terminal kontenerowy w Polsce i jedyny głębokowodny port na Bałtyku. Obsługuje największe statki pływające między Azją a Europą, a także przeładunki towarów przeznaczonych dla Polski oraz innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, takich jak Czechy, Słowacja, Węgry czy Ukraina.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi i inwestycjom, Baltic Hub konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako kluczowy punkt logistyczny w tej części Europy. Nowe połączenia żeglugowe to kolejny krok w kierunku dalszej ekspansji i zwiększenia konkurencyjności portu na arenie międzynarodowej.
Komentarze (0)