Jak przebiegać będzie remont S6
W pierwszej fazie prac usunięta zostanie dotychczasowa warstwa ścieralna nawierzchni. Następnie niższa warstwa zostanie oczyszczona i wzmocniona, by zapewnić trwałość nowej nawierzchni. Na koniec ułożona zostanie nowa warstwa bitumiczna, a na całym odcinku wykonane zostanie oznakowanie poziome. Całość inwestycji realizuje firma Colas Polska, a koszt prac przekracza 1,5 miliona złotych.
Remont prowadzony będzie nocami, w godzinach od 20 do 5, metodą pod ruchem. Oznacza to, że kierowcy nie będą całkowicie odcięci od drogi, lecz będą mogli korzystać z jednego pasa jezdni. Roboty będą zabezpieczone mobilnymi osłonami energochłonnymi, tzw. poduszką zderzeniową TMA. W miejscu robót obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 90 km/h. W ciągu dnia ruch odbywać się będzie całą szerokością jezdni, co pozwoli uniknąć dużych korków w godzinach szczytu.
Harmonogram robót na S6
W nocy z 1 na 2 września oraz 2 na 3 września wymieniana będzie nawierzchnia na prawym pasie i poboczu w kierunku Łodzi. Kolejne dwie noce, 3–4 i 4–5 września, przeznaczone są na prace na lewym pasie w tym samym kierunku. Dzięki takiemu podziałowi możliwe jest utrzymanie przejezdności i minimalizacja utrudnień dla kierowców na jednym z najruchliwszych odcinków trójmiejskiej obwodnicy.
Nocne prace na S6 i S7 w sierpniu – wcześniejsze utrudnienia
Nie jest to pierwszy etap nocnych remontów w regionie. Od 26 do 30 sierpnia prowadzone były prace na S6 w rejonie węzła Gdańsk Południe oraz na S7 w rejonie węzła Gdańsk Lipce. Kierowcy musieli liczyć się ze zwężeniami jezdni i ograniczeniami prędkości od 50 do 80 km/h. Na S6 w kierunku Łodzi nocne prace odbywały się na pasie prawym i poboczu, a kolejne noce przeznaczono na pas lewy. Na krótkim odcinku w kierunku Gdyni ruch prowadzono tylko pasem prawym i awaryjnym na długości 130 metrów. Na S7 natomiast, w kierunku z Warszawy do S6, nocne prace objęły pas prawy na odcinku około 800 metrów.
Bezpieczeństwo i komfort podróży pod ruchem
GDDKiA zdecydowała się prowadzić remonty w porze nocnej, aby ograniczyć utrudnienia w ruchu na Obwodnicy Trójmiasta, gdzie natężenie samochodów jest bardzo wysokie. Prace metodą pod ruchem pozwalają na zachowanie przejezdności, a mobilne osłony energochłonne zwiększają bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pracowników drogowców.
Kierowcy powinni szczególnie zwracać uwagę na obowiązujące ograniczenia prędkości, stosować się do oznakowania i zachować ostrożność w miejscach robót. Nocne prace drogowe w dniach od 1 do 5 września umożliwią wymianę nawierzchni i poprawę jakości drogi bez całkowitego zamykania trasy, co przekłada się na krótszy czas przejazdu i większy komfort jazdy.
Komentarze (0)