reklama

Zakup kolejnych nowoczesnych pociągów oddala się. Dlaczego?

Opublikowano:
Autor:

Zakup kolejnych nowoczesnych pociągów oddala się. Dlaczego? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej Złe wieści dla pasażerów kolei płyną z samorządu województwa pomorskiego. Projekt zakupu 13 nowych elektrycznych i hybrydowych zespołów trakcyjnych nie uzyskał rządowego dofinansowania. Wymiana taboru na nowszy zatem oddala się.
reklama

Kilka miesięcy temu informowaliśmy, iż Urząd Marszałkowski Województwa pomorskiego planuje do końca 2020 roku ogłosić przetarg na zakup 13 nowych zespołów trakcyjnych, w tym 8 elektrycznych i 6 hybrydowych, czyli wyposażonych zarówno w napęd elektryczny i spalinowy. Pojazdy miały obsługiwać między innymi linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej po jej elektryfikacji. Przetarg jednak nie został ogłoszony. 

- Niestety Województwo Pomorskie nie uzyskało wsparcia dla projektu zakupu 6 pojazdów hybrydowych oraz 8 elektrycznych zespołów trakcyjnych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. W związku z tym, projekt zakupu taboru kolejowego w ilości 30 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych złożony do Krajowego Planu Odbudowy, został uzupełniony o 8 sztuk EZT i 6 hybryd - informuje w rozmowie w portalem Puls Gdańska Mirosław Piotrowski, rzecznik prasowy UMWP. -  W chwili obecnej oczekujemy na informacje czy projekt ten uzyska jakiekolwiek wsparcie z KPO - dodaje.

Taki obrót wydarzeń sprawia, że zakup nowego taboru kolejowego oddala się w czasie. Niepewność finansowania inwestycji sprawia, że trudno dziś precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie, kiedy nowe pociągi przewiozą pasażerów z Gdańska i innych miejscowości. Zakup ponad 40 nowych pociągów bez zewnętrznego dofinansowania może być dla samorządu bardzo trudny. Orientacyjny koszt takiej inwestycji może przekraczać nawet 800 mln złotych zakładając, że koszt jednego pojazdu wyniesie około 20 mln złotych.

Obecnie w województwie pomorskim kursuje 12 nowoczesnych pociągów elektrycznych firmy Newag z rodziny Impuls. 10 z nich obsługuje pociągi Polregio na trasie Elbląg - Słupsk, a 2 połączone w jeden skład obsługują pociągi SKM na trasie Gdańsk Śródmieście - Wejherowo. Ponadto SKM posiada 57 produkowanych w latach 1969-1989 zespołów trakcyjnych serii EN57 i EN71, z spośród których 27 jest po głębokiej modernizacji. Ponadto w Polregio kursuje około 41 pojazdów EN57 i EN71 z lat 1968-1990, spośród których 13 przeszło głęboką modernizację.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama