Umowa z firmą NEWAG zakłada dostawę do dwóch do 31 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ostateczna liczba kupionych pociągów będzie zależała od pozyskania funduszy na nowe składy.
Umowę na nowe pociągi podpisano na pokładzie 46-letniego pojazdu EN57, który cały czas wozi pasażerów.
– Chcemy konsekwentnie rozwijać kolejowy transport na Pomorzu i zwiększać komfort podróży. Dlatego kupujemy kolejne nowoczesne pociągi – mówił Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Fot. UMWP
Podpisana umowa obejmuje dostawę dwóch wieloczłonowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pierwszy to skład przeznaczony do ruchu regionalnego na trasach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Drugi skład będzie dłuższy i obsługiwać będzie ruch aglomeracyjny w rejonie Trójmiasta. Nowe pociągi będą klimatyzowane, obniżona podłoga ułatwi podróż osobom z niepełnosprawnościami. Na pokładzie będzie dostępne wifi.
Producent zapowiada, że na pierwszy ze składów nie będzie trzeba długo czekać.
– Jesteśmy w stanie dostarczyć pierwszy pojazd pod koniec 2023 r. – zapowiada Zbigniew Konieczek, prezes NEWAG.
Rząd blokuje kolejne pociągi?
Zawarta umowa przewiduje również prawo opcji pozwalające zwiększyć zakup z 2 do 31 pociągów.
– Chodzi o to, że możemy zwiększyć zamówienie o kolejnych 10 pojazdów pierwszego typu lub 19 drugiego. Będzie to jednak zależeć od uzyskania unijnego dofinansowania . Liczyliśmy na pieniądze z Krajowego Planu Odbudowy. Niestety przez politykę rządu tego wsparcia możemy nie uzyskać – mówił na konferencji marszałek Struk.
Decyzja o skorzystaniu z opcji musi zostać podjęta do końca marca przyszłego roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.