Pomorska Kolej Metropolitalna informuje o zmianach w organizacji ruchu pociągów, które wejdą w życie od poniedziałku, 14 maja. Mają one związek z początkiem elektryfikacji należącej do samorządowej spółki linii kolejowej nr 248 Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa, do punktu styku z linią kolejową nr 201 należącą do PKP Polskich Linii Kolejowych oraz linii nr 253 Gdańsk Rębiechowo - Rębiechowo, także do styku z linią nr 201, prowadzącą w kierunku Żukowa i Kościerzyny.
Zmiany wymuszone rozpoczęciem prac będą polegały na zamknięciu toru nr 2 na szlaku Gdańsk Kiełpinek - Gdańsk Brętowo. Ruch będzie prowadzony w obu kierunkach po jednym torze. W związku z tym, od 14 czerwca, pociągi jadące w kierunku Gdańska Wrzeszcza na przystankach Gdańsk Kiełpinek i Gdańsk Jasień będą odjeżdżały z toru 1 przy peronie 1. Z tego samego toru i peronów odjeżdżały dotychczas i dalej będą odjeżdżały pociągi w kierunku Portu Lotniczego.
Rozpoczynająca się inwestycja, oprócz elektryfikacji, przewiduje także budowę przystanku Gdańsk Firoga pomiędzy Gdańskiem Matarnią a Portem Lotniczym. Docelowo swoje odcinki z Gdańska Osowej do Gdyni, Kartuz i Kościerzyny zelektryfikują też PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestycje zrealizowane przez samorządowego i państwowego zarządcę infrastruktury kolejowej pozwolą na poprawę komfortu podróży, stworzenie nowych relacji pociągów, zwiększenie pojemności pociągów, a także zwiększenie prędkości i skrócenie czasu podróży. Prace na odcinku należącym do spółki PKM S.A. powinny zakończyć się w 2023 roku. Dokładny termin zakończenia elektryfikacji na liniach należących do PKP PLK nie jest jeszcze zmiany.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.