Wniosek złożony przez RegioJet zawiera propozycję rozkładu jazdy ważnego przez 5 lat od grudnia przyszłego roku. Przewoźnik chciałby realizować codziennie osiem kursów w obie strony. Pierwszy pociąg miałby ruszać z Gdyni o 4.30, zaś każdy kolejny co dwie godziny, aż do 18.30. Ostatni kurs miałby zostać jednak skrócony jedynie do Warszawy Zachodniej. RegioJet zakłada, że pierwszy pociąg przyjedzie z Krakowa ok. godziny 11.30, zaś ostatni zamelduje się w Trójmieście kilka minut przed północą.
W Gdańsku pociągu RegioJet zatrzymałyby się jedynie na dwóch stacjach: Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Czeski przewoźnik nie zakłada postoju na stacji w Oliwie. Ruszając z Krakowa pociąg miały zatrzymania kolejno na stacjach Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Modlin, Iława, Malbork oraz Tczew.
Przewoźnik planuje zestawiać swoje pociągi z nowoczesnych lokomotyw Siemens Vectron lub Bombardier Traxx oraz od 6 do 10 wagonów z miejscami do siedzenia wszystkich klas.
W związku z wnioskiem RegioJet, Urząd Transportu Kolejowego zbada czy nowe połączenie nie wpłynie na tzw. połączenia dotowane przez Ministerstwo Infrastruktury. Są to połączenia spółki PKP Intercity klasy TLK oraz IC. Pociągi Pendolino to komercyjne połączenia PKP Intercity.
Obecnie bilet na Pendolino z Gdańska do Krakowa w 2 klasie kosztuje w podstawowej cenie 199 złotych. Od kilku tygodni nie obowiązuje promocja "Wcześniej", więc zakup biletu z miesięcznym wyprzedzeniem nie wiąże się już z obniżką ceny.
To drugie połączenie komercyjne, które chce uruchomić RegioJet. Kilka dni temu informowaliśmy o połączeniu z Gdańska do Pragi przez Poznań i Wrocław.
[news:1198826]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.