Pierwszym w historii elektrycznym pojazdem na linii PKM był zmodernizowany skład EN57 należący do Polregio. Pociąg przejechał trasę Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Kiełpinek w ramach testów, podczas których osiągał różne prędkości, od 20 do nawet 120 km/h.
- Wypożyczonym od POLREGIO pojazdem EN57ALd-2224 nasz wykonawca (TORPOL) przeprowadzał tej nocy na odcinku Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Kiełpinek serię próbnych przejazdów z różnymi prędkościami, od 20 do 120 km/h. Przy maksymalnej z nich (120 km/h) testowany odcinek pomiędzy Wrzeszczem a Kiełpinkiem bez zatrzymywania pociąg elektryczny pokonał w czasie... 6 minut i 20 sekund – poinformowała w mediach społecznościowych Pomorska Kolej Metropolitalna.
Warto podkreślić, że obecnie podróż z Wrzeszcza do Kiełpinka zajmuje 14 minut, oczywiście z uwzględnieniem postojów na każdym przystanku po drodze. Pociąg zatrzymujący się po drodze tylko na Strzyży i Jasieniu jedzie natomiast 11 minut.
Od tego momentu pociągi elektryczne powinny pojawiać się na linii PKM częściej. Całość prac związana z elektryfikacją zakończy się w połowie 2023 roku. Dopiero wtedy można spodziewać się pierwszych pociągów z pasażerami.
[facebook:https://www.facebook.com/PomorskaKolejMetropolitalna/posts/pfbid08NGyCxLknYWVKGGhmqLQ1DndxRvcRuDyJWnFhs1Yr3J4uL9V3FdfYHdmhqoY1GTpl]
Przypomnijmy, że pociągi elektryczne dojadą z Gdańska Wrzeszcza maksymalnie do Gdańska Rębiechowa. Odcinki do Gdyni, Kościerzyny i Kartuz należą do PKP Polskich Linii Kolejowych, które jeszcze nie rozpoczęły prac. Według państwowego zarządcy elektryfikacja tych odcinków zakończy się w 2027 roku, a więc dopiero za 5 lat. Do tego czasu na linii PKM w dłuższych relacjach nadal będą kursowały pojazdy spalinowe.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.