W niektórych pociągach regionalnych kursujących przez Gdańsk do dziś można przeczytać informację o planowanym ogłoszeniu przetargu na zakup nowych pociągów do obsługi kolejowych połączeń w województwie. Miało to nastąpić w lipcu tego roku. Mimo iż mamy już październik, przetargu nadal nie ma. Zakup tak potrzebnego w naszym regionie nowego taboru się oddala.
Samorząd tłumaczy, iż formalnie jest gotowy do ogłoszenia przetargu, choć obecnie już nie deklaruje żadnych terminów. Przyczyną zwlekania z zamówieniem są pieniądze.
- Dokumentacja przetargowa jest przygotowana. W związku z faktem, iż uruchomienie opcji jest uzależnione od np. terminu podpisania umowy na wsparcie ze środków UE tego projektu. Aktualnie czekamy na ustalenie tej daty - mówi w rozmowie z portalem Puls Gdańska Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Według naszych informacji jeszcze w tym miesiącu może zostać ogłoszony przetarg. Urzędnicy nie mając potwierdzonego finansowania, będą więc ogłaszać zakup dwóch sztuk pojazdów kolejowych z bardzo rozbudową możliwością tzw. opcji, czyli zwiększenia zamówienia o kolejne składy.
Wiekowe pojazdy wypatrują emerytury
Dziś w parku taborowym Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście oraz pomorskim oddziale Polregio znajdują się w zdecydowanej większości mocno wyeksploatowane jednostki elektryczne serii EN57 i EN71 po mniejszych lub większych remontach, a także głębokich modernizacjach. Najstarsze z nich pochodzą z 1968 roku.W przypadku SKM nowoczesny tabor stanowią tylko dwa czteroczłonowe pojazdy serii 31WE impuls połączone zazwyczaj w jeden skład. W pomorskim oddziale Polregio znajduje się dziesięć pięcioczłonowych impulsów, które obsługują ciąg Elbląg - Gdańsk - Gdynia - Słupsk.
Inwestycja, którą planuje samorząd województwa pomorskiego, jest ambitna. Do obsługi trasy SKM z Gdańska do Wejherowa zaplanowano zakup 30 składów. Do obsługi tras regionalnych oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przewidziano zakup kolejnych 14 pojazdów.
Rzeczywista wielkość zamówienia będzie zależała od tego, jak dużo pieniędzy pozyska samorząd. Plan minimum obejmuje zakup zaledwie po jednym pojeździe do obsługi trasy SKM oraz ruchu regionalnego.
[news:1158993]
[news:1123191]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.