Przeciętny pociąg intermodalny, czyli przewożący ładunek w kontenerach, przewozi zwykle ładunki o masie poniżej 2 tysięcy ton. Najcięższy tego typu skład w historii polskiej kolei uruchomiono w miniony piątek 5 marca w przed północą. Rekordzista przewiózł ładunek o masie 3 335,73 tony. . Tak duże masy ładunków przewożą z reguły pociągi masowe, załadowane np. węglem, paliwem lub kruszywem. Na wagonach - platformach pociągi intermodalnego znalazło się aż 90 kontenerów o długości 20 stóp.
Załadunek wagonów odbył się 5 marca w Euroterminalu Sławków w województwie śląskim. Kontenery dotarły do terminala kontenerowego DCT w gdańskim porcie, skąd trafił na kontenerowiec Maersk.
Jak informuje grupa PKP Cargo przewóz tak dużego ładunku jednym pociągiem pozwolił zmniejszyć ślad węglowy o 5-9% względem tradycyjnego przejazdu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.