reklama

Brudne siedzenia w pociągach? SKM szuka przyczyny

Opublikowano:
Autor:

Brudne siedzenia w pociągach? SKM szuka przyczyny - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej W pociągach SKM coraz częściej możemy spotkać siedzenia, które wyglądają na bardzo zabrudzone. Problem dotyczy często zmodernizowanych oraz niedawno naprawianych składów. Sprawdziliśmy, dlaczego tak się dzieje i kiedy sytuacja ulegnie zmianie.
reklama

Od dłuższego czasu pasażerowie częściej skarżą się na bardzo brudne siedzenia w pociągach. Problem zauważają szczególnie w zmodernizowanych składach, w których fotele mają jasne obicia. Czarne i brązowe plamy widać zarówno na siedziskach, jak i na oparciach. Nieestetyczny wygląd foteli budzi u części podróżnych psychiczny dyskomfort podczas podróży. 

Postanowiliśmy sprawdzić skalę problemu. Niestety okazało się, że z estetyką w pociągach SKM rzeczywiście nie jest najlepiej. Jeden z naszych dziennikarzy udał się w podróż pociągiem trójmiejskiego przewoźnika. Przypadkowo podróż odbył w jednym ze zmodernizowanych kilkanaście lat temu składów EN57AKM, który kilka dni wcześniej przeszedł rozszerzony przegląd utrzymaniowy P4. Jest to szczegółowa naprawa przeprowadzana w składach SKMki co około 3-4 lata. Jak się okazało, nawet skład świeżo po naprawie ma wiele czarnych lub brązowych plam na fotelach. Taki widok nie zachęca do siadania, gdyż nie wiadomo, dlaczego takie plamy powstały. 

Pranie siedzeń standardem

Trójmiejska SKM uspokaja pasażerów, iż siedzenia są regularnie czyszczone i nie należy bać się korzystania z nich.

- Przed rozpoczęciem  każdego przeglądu czwartego poziomu utrzymania pojazdu kolejowego (P4) eksploatowanego przez naszą spółkę m.in. sprawdzany jest stan siedzeń pasażerskich. W zależności od ich stanu kwalifikuje się je do: wymiany, ponownego tapicerowania lub prania. Przed ostatnim przeglądem P4 siedzenia we wspomnianym  pojeździe zostały zakwalifikowane do prania i pranie to po tym przeglądzie zostało wykonane - tłumaczy w rozmowie z portalem Puls Gdańska Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście. -  Tapicerka siedzeń w naszych pojazdach cyklicznie co 4 - 6 miesięcy jest prana, co około 30 dni odkurzana za pomocą specjalnych odkurzaczy oraz raz na dobę czyszczona ręcznie - dodaje.

Problem znany, ale przyczyny nie

Zgodnie z deklaracją przewoźnika, fotele w pociągach powinny być czyste, zwłaszcza kilka dni po naprawie. Wystarczy jednak przejechać się jednym z takich składów, by przekonać się, iż w praktyce fotele wyglądają na bardzo brudne. Co ciekawe, przewoźnik sam przyznaje, iż dostrzega ten problem. Jednocześnie podkreśla, że widoczne plamy są jedynie niegroźnymi przebarwieniami.

- Tego typu tapicerka jest używana w naszych pojazdach od. ok 4 lat, ale wcześniej takie przebarwienia zdarzały się bardzo rzadko. Więcej tego typu przypadków zaobserwowaliśmy w ostatnim czasie. Razem z firmą, która czyści nasz tabor oraz z jednym z wykonawców realizujących przeglądy P4 szukamy przyczyny tego zjawiska. Wysłaliśmy też przebarwione próbki materiału, którym obite są siedzenia do jego producenta, z prośbą o wykonanie stosownych badań. Zdajemy sobie sprawę, że te przebarwienia nie wyglądają estetycznie. Będziemy działać tak długo, aż uda się je wyeliminować - obiecuje pasażerom Tomasz Złotoś. 

Od kilku lat wszystkie pociągi SKM wyposażone są w fotele tapicerowane. Ostatnie pojazdy z charakterystycznymi, plastikowymi ławkami, skierowano do modernizacji latem 2014 roku.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama