Plan budowy miejsc, gdzie możliwe jest ogólnodostępne ładowanie samochodów elektrycznych, zakłada funkcjonowanie 210 punktów na terenie Gdańska. Planując ich rozmieszczenie, brano pod uwagę gęstość zaludnienia, odległość od stacji transformatorowych, dostęp do miejskich gruntów, a także rozmieszczenia już istniejących ogólnodostępnych ładowarek.
- Z punktu widzenia miasta i przyszłych użytkowników pożądane też były lokalizacje wymuszające naturalną rotację pojazdów, np. punkty użyteczności publicznej takie jak urzędy, przychodnie i szpitale, muzea, teatry itp. Chodzi o zapobieganie sytuacji długotrwałego postoju przez jeden pojazd, przez co infrastruktura ładowania byłaby „zablokowana” dla pozostałych użytkowników - mówi Joanna Bieganowska z referatu prasowego UM w Gdańsku.
Na przełomie kwietnia i maja ubiegłego roku przeprowadzono konsultacje społeczne, w wyniku których wybrano 64 spośród 81 zaproponowanych potencjalnych lokalizacji nowych stacji ładowania. W wyznaczonych 64 punktach na mapie miasta pojawi się 138 ładowarek. Najwięcej będzie ich na Śródmieściu i na Chełmie - po siedem sztuk. W większości lokalizacji ma to być jeden słupek z dwoma gniazdami ładującymi.
Budowa wszystkich punktów powinna być już na ukończeniu. W dalszym kroku Energa-Operator zgłosi poszczególne stacje do uzgodnienia do Urzędu Dozoru Technicznego. Następnie będą one przekazane docelowemu operatorowi, którym będzie spółka Energa-Obrót. Na razie stawki za ładowanie pojazdów nie są znane.
[news:1042232]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.