Zmiany te to kolejny etap modernizacji przestrzeni wokół dworca. Nowe przejście dla pieszych, dostępne już od października, ułatwiło poruszanie się zarówno pieszym, jak i rowerzystom. Dodatkowo, zamontowano sygnalizację świetlną i wiaty przystankowe po obu stronach Podwala Grodzkiego, a perony tramwajowe zostały wydłużone i zabezpieczone barierkami.
Na finalizację prac trzeba będzie jednak jeszcze poczekać.
— Ostatnim elementem do wykonania pozostał montaż i oszklenie wiat tramwajowych. Docelowo na miejscu pojawi się osiem wiat o zróżnicowanej długości — wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska
Problemy kontraktowe głównego wykonawcy — firmy Flize Gres — z podwykonawcą odpowiedzialnym za montaż i szklenie wiat, spowodowały przesunięcie tego etapu prac na późniejszy termin.
— Działania te będą prowadzone w godzinach nocnych — dodaje
Aby jednak nie opóźniać otwarcia pełnej infrastruktury, tymczasowo zamontowane zostaną barierki ochronne. Dzięki temu możliwe będzie przywrócenie ruchu na zamkniętych dotąd pasach w kierunku Huciska i Wrzeszcza, co znacznie usprawni komunikację miejską.
Niestety, niedotrzymanie pierwotnego terminu oznacza konsekwencje finansowe dla wykonawcy.
— Z uwagi na niewykonanie inwestycji w terminie wykonawcy zostaną naliczone kary umowne. Wysokość kar zostanie oszacowana po odbiorze końcowym. Obecnie dążymy do tego, by jak najszybciej zakończyć realizację inwestycji — podaje Aneta Niezgoda .
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.