Od wtorku, 14 października, kierowcy przejeżdżający przez Lniskach muszą liczyć się z utrudnieniami na drodze krajowej nr 7 (DK7). Na około 300-metrowym odcinku trasy, w rejonie ulicy Jarzębinowej, wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Zmiany są związane z realizacją prac przy budowie ronda w ramach dużej inwestycji drogowej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT).
Ruch wahadłowy na odcinku
Jak informuje wykonawca inwestycji, wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. W ciągu dnia będzie on sterowany ręcznie przez uprawnione osoby, natomiast nocą ruchem pokieruje sygnalizacja świetlna. W związku z prowadzonymi robotami apeluje się do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do oznakowania oraz poleceń osób kierujących ruchem.
Pierwszy etap prac potrwa od 14 do 21 października. W tym czasie robotnicy przygotują jezdnię do wprowadzenia ruchu wahadłowego — prace będą prowadzone przy krawędzi drogi. Na tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h.
Od 21 października planowane jest uruchomienie ruchu wahadłowego, który potrwa około trzech tygodni.
Odcinek w Lniskach to fragment jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w północnej Polsce, czyli budowy drogi ekspresowej S7, znanej jako Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Trasa połączy Żukowo z węzłem Gdańsk Południe, stanowiąc nowy fragment sieci dróg ekspresowych w regionie.
W ramach tego przedsięwzięcia powstaje również obwodnica Żukowa, biegnąca w ciągu drogi krajowej nr 20. Od czerwca 2025 roku kierowcy mogą już korzystać z około pięciokilometrowego odcinka trasy w kierunku Glincza. Aktualnie prowadzone są dalsze prace przy węźle Żukowo, gdzie droga krajowa nr 7 zostanie połączona z nową obwodnicą.
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej to strategiczny projekt dla Pomorza, który znacząco wpłynie na bezpieczeństwo i komfort podróży. Nowa, 32-kilometrowa trasa połączy Południową Obwodnicę Gdańska z drogą ekspresową S6, odciążając tym samym ruch na istniejącej Obwodnicy Trójmiasta.
Z kolei nowa obwodnica Żukowa pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta, co poprawi jakość życia mieszkańców i zmniejszy hałas oraz emisję spalin.
Drugi odcinek OMT ma być przejezdny do końca tego roku.
- Planujemy zapewnić przejezdność OMT 2 do końca br. - poinofrmował nas Mateusz Brożyna z DRMG.
Projekt realizowany jest przy wsparciu środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Łączna wartość inwestycji to blisko 2,9 miliarda złotych, z czego ponad 1 miliard złotych pochodzi z dofinansowania unijnego.
Komentarze (0)