reklama

Niedzielne derby Trójmiasta przeszły do historii. Dwa rekordy!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Nikodem Szczepański

Niedzielne derby Trójmiasta przeszły do historii. Dwa rekordy! - Zdjęcie główne

foto Nikodem Szczepański

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Sport37 500- tyle widzów obejrzało niedzielne spotkanie pomiędzy Lechią Gdańsk a Arką Gdynia (1:0), a to oznacza, że w ciągu jednego meczu zostały pobite dwa rekordy frekwencji - na Derbach Trójmiasta oraz w historii starć Lechii Gdańsk na Polsat Plus Arenie. Pomijając aspekt sportowy, "zwycięzcą" w niedzielne popołudnie była także... marka zondacrypto. Lepszej promocji swojego wizerunku potentat giełd kryptowalut, która rozpoczęła współpracę z biało-zielonymi w przededniu wielkiego święta pomorskiego futbolu, nie mogła sobie wymarzyć.
reklama

"Pik" na Arkę 

O tym, że taka sytuacja może się wydarzyć sugerowaliśmy już w piątkowej zapowiedzi. Dużo pomogła również pieczołowicie skonstruowana akcja marketingowa, której efekty miały właśnie nadejść 24 sierpnia. 

Przypomnijmy: Terminarz tak się ułożył, że dość szybko na Polsat Plus Arenie odbyły się rywalizacje, które wzbudzały wiele emocji wśród fanów i były tzw. meczami podwyższonego ryzyka (starcia z Lechem Poznań, Motorem Lublin oraz Arką Gdynia), stąd też dział marketingu biało-zielonych postanowił w nietypowy sposób dystrybuować bilety na pierwsze spotkania rundy jesiennej.

Kampania rozpoczęła się 24 czerwca sprzedażą karnetów na nadchodzący sezon. Tydzień później kibice mogli nabyć "Hat-Trick", czyli wejściówki na trzy pierwsze domowe mecze Lechii, które były łącznie tańsze niż w przypadku zakupu pojedynczych biletów na ww. spotkania.

Promocja trwała do 26 lipca, bowiem wtedy na boisko wyszli piłkarze Lechii oraz Lecha (w tym samym czasie nastąpił deadline odnośnie karnetów). Tydzień wcześniej (14 lipca) klub uruchomił kolejny pakiet pod nazwą "Dublet", zawierający bilety na starcia z Motorem oraz Arką (również średni koszt wejściówki będzie tańszy, aniżeli kiedy kibic kupi pojedyncze bilety), a przy okazji rozpoczęła się oddzielna sprzedaż biletów na rywalizację z obecnymi mistrzami Polski.

reklama

Okazja na zakup dwóch biletów w jednym pakiecie zakończyła się 11 sierpnia wraz z początkiem spotkania 3.kolejki PKO BP Ekstraklasy. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tylko i wyłącznie rywalizacją z Motorowcami, to od 28 lipca mógł nabyć wejściówkę w oddzielnej sprzedaży. Tym samym od połowy sierpnia w sprzedaży pozostały tylko bilety na Derby Trójmiasta (12.08-25.08). 

Lechia jednak zrobiła wyjątek i we wtorek 5 sierpnia rozpoczęła przedsprzedaż biletów na spotkanie z Arką Gdynia, ale nie była ona dostępna dla każdego (pierwszeństwo mieli kibice, którzy co najmniej osiem razy oglądali biało-zielonych w poprzednim sezonie z wysokości trybun, a dzień później ci, który zrobili to czterokrotnie w ostatnim czasie).

reklama

Celem tej akcji marketingowej był stopniowy wzrost frekwencji, której "pik" miał nastąpić właśnie podczas starcia z lokalnym rywalem. Według ten koncepcji - im szybciej zakupisz bilety grupowe, tym masz większe szansę na obejrzenie z trybun najważniejszego meczu na Pomorzu. Klub argumentował to także faktem, że kibic kupując dany pakiet wyda potencjalnie mniej pieniędzy, niż w momencie, gdyby kupował pojedyncze wejściówki na ww. mecze. 

FREKWENCJE NA MECZACH LECHII W PIERWSZYCH TRZECH MECZACH SEZONU 2025/2026

Lech Poznań - 18 641 widzów
Motor Lublin - 14 834 widzów
Arka Gdynia - 37 500 widzów

reklama

Dwa rekordy w ciągu zaledwie jednego dnia

Jak widać po ww. statystyce, ramowe założenia kampanii udało się zrealizować, a na dodatek pobito rekord frekwencji podczas derbów Trójmiasta sprzed roku (19 maja 2024 starcie wówczas pierwszoligowych zespołów obejrzało 36 483 kibiców). W przerwie spotkania ogłoszono, że spotkanie dwóch największych klubów na Pomorzu z wysokości trybun Polsat Plus Areny obejrzało 37 500 widzów. 

REKORDY FREKWENCJI PODCZAS DERBÓW TRÓJMIASTA (stan na: 24.08.2025 r.)

Lechia Gdańsk - Arka Gdynia 1:0 - 24.08.2025 r. (37 500)
Lechia Gdańsk - Arka Gdynia 2:1 - 19.05.2024 r. (36 483)
Lechia Gdańsk- Arka Gdynia 1:1 – 25.03.1973 r. (35 000)
Lechia Gdańsk- Arka Gdynia 0:1 – 07.04.1974 r. (35 000)
Lechia Gdańsk- Arka Gdynia 1:1 – 09.11.1975 r. (35 000)

reklama

Mało tego, niedzielne spotkanie było najchętniej oglądanym spektaklem w historii występów biało-zielonych na Polsat Plus Arenie. Ponad ośmiu lat potrzebował klub, żeby "strącić" z pierwszego miejsca rywalizację w ramach rundy wiosennej PKO BP Ekstraklasy 2016/2017 pomiędzy Legią Warszawa. Na dodatek, drugi raz zdarzyło się w ciągu 14-letniej historii obiektu na Letnicy, że podczas domowego starcia przekroczono barierę 37 tysięcy widzów. 

REKORDY FREKWENCJI PODCZAS SPOTKAŃ LECHII NA LETNICY

Lechia Gdańsk - Arka Gdynia 1:0 - 24.08.2025 r. (37 500)
Lechia Gdańsk - Legia Warszawa 1:2 - 19.03.2017 r. (37 220)
Lechia Gdańsk – Legia Warszawa 1:0 - 11.04.2015 r. (36 500)
Lechia Gdańsk - Arka Gdynia 2:1 - 19.05.2024 r. (36 483)
Lechia Gdańsk – Cracovia 1:1 – 14.08.2011 (34 444)

Kryptowaluty w Gdańsku 

Z innych "lechijnych" wieści - podczas spotkania z Arką kibice mogli zauważyć nowy element na tyłach meczowych koszulek biało-zielonych, bowiem w przededniu derbów Lechia Gdańsk pozyskała nowego sponsora - zondacrypto. To jedna z największych i najdłużej działających giełd kryptowalut w Europie. Na mocy umowy obowiązującej do końca sezonu 2026/2027 firma została Oficjalną Giełdą Kryptowalut Lechii Gdańsk.

– Cieszymy się na współpracę z Lechią Gdańsk, klubem z wielkimi tradycjami, pasją i ogromnym potencjałem. Wspólnie chcemy budować most między sportem a nowoczesnymi technologiami. Naszym celem jest przede wszystkim wsparcie klubu, ale również promocja bezpiecznego podejścia do kryptowalut i edukacja kibiców w zakresie cyfrowej przyszłości – mówił Przemysław Kral, Prezes zondacrypto.

Na mocy ww. umowy, przygotowano dla kibiców specjalną promocję: każdy nowy użytkownik, który zarejestruje się na platformie zondacrypto.com i wpisze kod "LECHIA", pozytywnie przejdzie proces weryfikacji i dokona pierwszej transakcji, otrzyma 10 USD w kryptowalucie na swoim koncie. 

Warto wspomnieć, że pojawienie się nowego sponsora nie zmieniło warunków kontraktów z innymi kontrahentami. Wcześniej w tym samym miejscu, gdzie jest obecnie logo zondacrypto, umieszczano znak towarowy marki XUDO, który teraz widnieje na spodenkach meczowych Lechistów.

SPONSORZY LECHII 

Sponsor główny: LV BET
Partner strategiczny: Gdańsk
Partner techniczny: R-GOL.com, dystrybutor sprzętu marki Adidas
Partner motoryzacyjny: Toyota Carter Gdańsk
Pozostali: Fihra Data ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dostawca technologii do analizy danych, jego właścicielem jest Paolo Urfer oraz Składy i Markety Budowlane BAT, LVT (właściciel marki XUDO), zontacrypto 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo