ASIA DESIGN PRIZE to azjatycki konkurs przeznaczony dla grup i osób zajmujących się projektowaniem socjalnym i medialnym. Powstał w 2016 roku i został zapoczątkowany przez DESIGNSORI - organizację designerską, założoną w Seulu. Zamysł konkursu był jasny od samego początku - stworzenie jak najbardziej prestiżowej i najgłośniejszej nagrody projektanckiej na świecie. Jeden z elementów, które mają na to wpływ, to bardzo restrykcyjny, trójstopniowy system oceny zgłoszonych projektów. Udział w tym procesie biorą jurorzy, którzy nie mają na siebie nawzajem żadnego wpływu. Każdy wygłasza swój indywidualny werdykt.
W tegorocznej edycji konkursu, która odbywała się w Seulu, zgłoszono 1051 prac z 22 krajów z całego świata. Spośród projektów wyłoniono 10, które otrzymały tytuł GRAND PRIZE. Dwa z nich były autorstwa gdańskiego studia TOFU. Gdańszczanie zostali nagrodzeni za identyfikację festiwalu ScienceCom przygotowaną dla Centrum Nauki EXPERYMENT z Gdyni oraz branding usługi SAIO przygotowany dla ING Banku Śląskiego. Warto dodać, że polskie studio było jedynym, które trafiło do pierwszej dwudziestki firm projektowych w głównej klasyfikacji konkursu ASIA DESIGN PRIZE w Korei i pochodziło z Europy.
Komentarze (0)