Posłanki Koalicji Obywatelskiej uważają, że materiały przygotowane na zlecenie WFOŚiGW promują nie instytucję, a osobę prezesa. Jednym z zaprezentowanych przykładów była reklama zamieszczona na Facebooku WFOŚiGW, zapowiadającego spotkanie z podróżnikiem Markiem Kamińskim. Na grafice zabrakło jednak zdjęcia zdobywcy biegunów, jest za to prezes WFOŚiGW Szymon Gajda. Jak podkreślają posłanki, materiał w swojej formie przypomina plakat wyborczy.
- Jest na nich nawet napisane „program Szymona Gajdy”, ale nie był to wtedy jeszcze kandydat na posła, ale prezes WFOŚiGW. (…) Wystąpiliśmy do WFOŚiGW z wnioskiem o dostęp do informacji publicznej, z pytaniem ile kosztowały reklamy w internecie z wizerunkiem Pana Prezesa Gajdy. Reklamy jedynie z wizerunkiem Pana Szymona Gajdy w internecie kosztowały 1500 zł - mówi Agnieszka Pomaska, posłanka Koalicji Obywatelskiej.
Liderka gdańskiej listy Koalicji Obywatelskiej do Sejmu zauważa, że oprócz reklam na Facebooku, WFOŚiGW kupił też billboardy z wizerunkiem swojego szefa.
- Billboardy miały promować programy, ale główną treścią nie są programy, tylko Pan Prezes Gajda. Tych billboardów jest co najmniej kilkanaście i podejrzewamy, że wydano na nie kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ze szkół uzyskaliśmy także informację, że rozsyłane są plakaty, podejrzewamy, że w liczbie kilku tysięcy sztuk, również z wizerunkiem Pana Prezesa Gajdy. I rzecz, która nas kompletnie zaskoczyła to są kolorowanki dla dzieci, w których również jest wizerunek Pana Prezesa Gajdy. To jest kolorowanka finansowana z publicznych pieniędzy. Za pieniądze nas wszystkich można pokolorować Pana Prezesa Gajdę - dodaje Pomaska.
Zdaniem posłanki opozycji, WFOŚiGW wydał na tą kampanię najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jak zapowiada Agnieszka Pomaska, odpowiednie zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa trafiło już do prokuratury.
Z zarzutami kandydatki KO nie zgadza się prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
- Oskarżenia posłanek są nonsensem. To przede wszystkim niezrozumienie podstawowych faktów. Chcemy rozmawiać o ochronie przyrody i ekologii rzeczowo oraz konkretnie. Rozmawiamy z ludźmi nie o polityce, ale ważnych sprawach społecznych. Bardzo cieszę, że nasze kampanie zostały dostrzeżone - tłumaczył prezes WFOŚiGW Szymon Gajda.
Jak podkreśla kandydat Prawa i Sprawiedliwości, prowadzona przez niego instytucja przyjęła strategię marketingową opartą o wizerunki swoich pracowników.
- Od dwóch lat realizuję strategię promocji ochrony przyrody i pojawiam się wszędzie. Taką przyjęliśmy koncepcję promocji funduszu przez twarze. Na tych materiałach pojawia się nie tylko moja twarz, ale też naszych współpracowników. I to dość często, regularnie - wyjaśnia prezes publicznej instytucji.
Szymon Gajda jest kandydatem Prawa i Sprawiedliwości do Sejmu w okręgu gdyńsko-słupskim, zaś Agnieszka Pomaska jest jedynką listy Koalicji Obywatelskiej w okręgu gdańskim.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.