W prowadzeniu własnego kanału na YouTube bardzo pomaga znajomość algorytmów Google
Podczas oglądania wideo użytkownik w krótkim czasie otrzymuje szereg bodźców. Oddziałują one zarówno na podstawowe dla percepcji przekazu marketingowego zmysły (wzrok, słuch), ale również na wyobraźnię. Skoro 1 obraz jest wart 1000 słów, jakie znaczenie ma film składający się z 24-30 obrazów na sekundę? Problem w tym, że długość klipów wrzucanych na YT w ciągu doby już dawno temu przekroczyła 24 godziny. Nawet gdyby ktoś bardzo chciał, nie da rady obejrzeć wszystkiego. Dlatego należy zadbać o to, aby firmowe materiały były dobrze widoczne i chętnie „klikane”. Na liczbę wyświetleń wpływa szereg czynników, a wiele z nich niemal dokładnie pokrywa się z pozycjonowaniem stron internetowych. Jak zauważają przedstawiciele agencji AFTERWEB, niezwykle istotne jest by filmiki pokazywały się możliwie wysoko w wynikach na odpowiednie zapytania.
Umiejętne pozycjonowanie filmików pozwoli skuteczniej przyciągnąć uwagę użytkowników
Mowa zarówno o serwisie YouTube, jak również wynikach organicznych Google. Odnośniki do wideo pojawiają się w wyróżnionym miejscu na głównej liście, nie tylko w stosownej zakładce filtrującej. Dzięki temu na pierwszej stronie SERP, z której pochodzi ok. 95% wszystkich przekierowań z wyszukiwarki na zaindeksowane strony, można mieć więcej niż jeden odsyłacz. W tym przypadku pozycjonowanie video polega między innymi na dobieraniu odpowiednich tagów. Ważne jest także stworzenie treściwego, zgodnego z zawartością opisu oraz chwytliwego, acz niezbyt rozbudowanego tytułu. Kolejną kwestią, o której nie wolno zapomnieć, jest wskazanie właściwej miniatury – takiej, która skutecznie zachęci odbiorców do obejrzenia filmu. Liczy się również aktywność prowadzenia konta: regularne dodawanie kolejnych materiałów do firmowego kanału czy merytoryczne odpowiedzi na komentarze internautów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.