Modernizacja układu drogowo-kolejowego na terenie Portu Gdańsk objęła przebudowę lub budowę 10 km 10 km dróg, 7 km torów, 17 rozjazdów oraz 7 obiektów inżynierskich, takich jak wiadukty i przepusty, a także parking buforowy dla samochodów ciężarowych. W minioną środę po docelowym układzie drogowym pojechały pierwsze tiry. Aktualnie na terenie inwestycji trwają już tylko prace porządkowe i odbiorowe.
– To ogromne przedsięwzięcie, które ma dla Portu Gdańsk kluczowe znaczenie. Tę inwestycję realizujemy z myślą o naszych aktualnych i przyszłych kontrahentach, aby prowadzone przez nich procesy przeładunków były jak najbardziej wydajne. Chodzi tu o budowę nowych dróg i układów torowych wyprowadzanych ze stacji kolejowej Gdańsk Port Północy do bram poszczególnych terminali. W przypadku największego z nich, czyli terminalu DCT, będą to dwa dedykowane tory. Dodatkowo zrealizowana właśnie inwestycja drogowa, wyprowadzi bezkolizyjne ruch z terminala, dalej na południe Polski. – mówi Łukasz Greinke prezes Portu Gdańsk.
Przebudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Gdańsk rozpoczęła się w sierpniu 2018 roku. Prowadzone aktualnie prace porządkowe i odbiory mają zakończyć się ostatecznie w maju 2021 roku.
Najważniejsze prace udało się zrealizować jeszcze w ubiegłym roku. Ostatnie miesiące prowadzono przede wszystkim prace wykończeniowe oraz prace brukarskie na ulicy Kontenerowej. Na budowie w Porcie Gdańsk zużyto 40 000 t masy bitumicznej, 13 000 m³ betonu konstrukcyjnego, 860 ton stali zbrojeniowej i 1200 ton szyn.
- Ta inwestycja jest częścią największego programu inwestycyjnego w Porcie w Gdańsku od końca lat 70. ubiegłego wieku, którego wartość to ponad 750 mln zł. Jednocześnie Port Gdańsk nie zwalnia tempa i w planach są kolejne inwestycje w nabrzeża, jak również w infrastrukturę drogową i kolejową, co pozwoli przekroczyć kwotę 1 mld zł inwestycji w infrastrukturę portową – mówi Lech Paszkowski Dyrektor Działu Rozwoju i Inwestycji w Porcie Gdańsk.
W ciągu niecałych trzech lat przebudowano ulice: Portową, Pionca, Kontenerową i Budowniczych Portu Północnego. Zbudowano 4 nowe wiadukty oraz rozebrano dwa stare, w tym jeden na czynną linią kolejową, a drugi nad przesyłowymi rurami paliwowymi PERNu, LOTOSu i Naftoportu. W przypadku infrastruktury kolejowej przebudowano jeden tor do terminala DCT i zbudowano drugi. Zmodernizowano także tory do terminali węglowych. Całość wyposażono w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.