reklama

Rozbudowa Baltic Hubu jeszcze trochę potrwa. Jej koszt wyniesie około 2 mld

Opublikowano:
Autor:

Rozbudowa Baltic Hubu jeszcze trochę potrwa. Jej koszt wyniesie około 2 mld  - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Inwestycje Trwa rozbudowa terminala kontenerowego Baltic Hub (dawniej DCT). Według planów jego otwarcie ma nastąpić na początku 2025 roku, a koszt budowy wyniesie około 2 miliardów.
reklama

Rozbudowa terminala kontenerowego Baltic Hub Container Terminal Sp. z o.o., znajdującego się na Stogach rozpoczęła się w ubiegłym roku. Prace obejmują stworzenie trzeciego terminala T3, który w całości ma się znajdować na wodzie, przylegając jednocześnie do terminala T1. 

W ramach budowy T3, ma powstać głębokowodne nabrzeże o długości 717m i głębokości 17,5m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt obejmuje również zakup 20 półautomatycznych suwnic RMG oraz 7 suwnic nabrzeżowych, posiadających możliwość obsługi największych statków na świecie. Rozbudowa terminala pozwoli na powiększenie przepustowości Baltic Hubu z 3 miliona kontenerów rocznie do 4,5 mln. 

 -Biznes się rozwija i zapotrzebowanie klientów jest duże, dlatego chcielibyśmy, aby nowy terminal był dostępny tak szybko, jak to możliwe.  Oczywiście istnieje program, który opiera się na złożonych obliczeniach geotechnicznych osiadania gruntu i pozostałych pracach budowlanych. Dlatego spodziewamy się otwarcia na początku 2025 roku, a prace zostaną zakończone do października 2026 roku - mówi Charles Baker, dyrektor generalny, członek zarządu Baltic Hub.

Do tej pory udało się już zakończyć instalacje ściany nabrzeża oraz ścian oporowych. Na ukończeniu są również prace związane z konsolidacją gruntu oraz załadowaniem, co pozwoli na rozpoczęcie prac budowlanych już we wrześniu. 

Bezemisyjny terminal?

 -Baltic Hub bardzo poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za środowisko i prowadzi politykę redukcji emisji CO2, co oznacza, że musimy zmniejszyć o 50% nasze emisje CO2 w porównaniu z poziomem bazowym z 2019 roku. Efektem tego planu redukcji emisji CO2 będzie to, że nasze terminale będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r - mówi prezes Charles Baker.

W doprowadzeniu do ustalonego celu ma pomóc kilka rozwiązań, a w tym stosowanie elektrycznych i nowoczesnych suwnic wyposażonych w oświetlenie LED, wykorzystanie specjalnego betonu przy budowie T3, który zredukuje zużycie CO2 oraz odnowa sprzętu mająca na celu wycofanie z użycia oleju napędowego. 

Spółka stara się dbać również o żyjące w pobliżu zwierzęta m.in. monitorując generowany hałas, mętność wody oraz sprzątając morskie odpady. Wykorzystywane są również akustyczne urządzenia odstraszające. Baltic Hub stosuje również procedurę „soft start” polegającą na powolnym uruchamianiu sprzętu, dzięki czemu przebywające w pobliżu zwierzęta mają czas na przemieszczenie się w bezpieczne miejsce. 

Koszt inwestycji ma wynieść około 2 miliardów złotych. Pozyskane na nią pieniądze pochodzą z umowy podpisanej pomiędzy Baltic Hubem a polskimi i międzynarodowymi bankami, obejmującej pobieranie kredytów na rozwój spółki. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama