Podczas kontroli NIK wskazała sporo uchybień w zarządzaniu majątkiem telewizji publicznej. Dotyczyły one jednak w większości centrali. W przypadku gdańskiego oddziału kontrolerzy uznali, że dyrekcja oddziału gospodarowała majątkiem i rozporządzała środkami finansowymi w sposób celowy i gospodarny.
Sprawdzający dokumenty gdańskiego oddziału uznali jednak, że dokumentacja dotycząca użytkowania pojazdów służbowych nie zawsze była w pełni zgodna z zasadami obowiązującymi w TVP. Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do procesu realizacji produkcji telewizyjnych, który dokumentowany był nierzetelnie i niezgodnie z procedurami.
Drogie siedziby telewizji
Kontrola publicznego nadawcy telewizyjnego dotyczyła lat 2014–2020 (I półrocze). W tym czasie sprzedana została dawna siedziba TVP przy ul. Sobótki. Zanim budynek znalazł nowego właściciela, telewizja w latach 2014–2018 na jego utrzymanie wydała 1,4 mln zł.Jeszcze kilka lat temu TVP Gdańsk wynajmowało część swojego budynku innym podmiotom. W latach 2014-2017 spółka zarabiała na tym ponad milion złotych rocznie. Od 2018 liczba najemców malała, a w pierwszym półroczu 2020, spółka nie miała już aktywnej żadnej umowy najmu. Dyrekcja oddziału zdecydowała o wyłączeniu z eksploatacji części budynku.
Droższa będzie też nowa siedziba gdańskiej telewizji. Jeszcze kilka lat temu szacowano, że powstanie nowego budynku miało kosztować 15 mln złotych. Teraz potrzebna kwota wzrosła do około 50 mln złotych.
Urząd Miejski nie kupuje reklam
W 2019 roku przychody TVP 3 Gdańsk wynosiły 19 mln zł, z czego blisko 62 procent pochodziła z abonamentu i związanych z nim dotacji. Jednocześnie z reklam i sponsoringu udało się uzyskać publicznemu nadawcy jedynie milion złotych, gdy jeszcze 5 lat wcześniej było to blisko 2 miliony złotych.W raporcie NIK czytamy, że dyrekcja oddziału tłumaczy spadek przychodów słabnącym rynkiem reklamowym w regionie i przeniesieniem reklam z telewizji do portali internetowych. TVP zauważyła też brak zleceń od samorządów.
- Dotyczyło to również współpracy z samorządami takich miast jak Gdańsk, Gdynia czy Sopot, które zaprzestały uwzględniać oddział w swoich wydatkach marketingowych - czytamy w raporcie NIK.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.