reklama

Z Gdańska na Morze Północne. Powstaje nowoczesny statek rybacki

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Karstensen Shipyard Poland/ Facebook

Z Gdańska na Morze Północne. Powstaje nowoczesny statek rybacki - Zdjęcie główne

foto Karstensen Shipyard Poland/ Facebook

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości GdańskZ gdańskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland wyruszył kadłub statku NB 490, który trafi do duńskiego Skagen na etap wyposażenia przed planowanym zakończeniem budowy
reklama

Uroczyste wodowanie w Gdańsku

25 lipca 2025 roku w stoczni Karstensen Shipyard Poland odbyło się wodowanie kadłuba statku o numerze budowy NB 490. Wydarzenie to przyciągnęło uwagę zarówno przedstawicieli armatora, jak i branżowych ekspertów, którzy podkreślają szybkie tempo realizacji oraz wysoki standard wykonania.

Kadłub ma długość 83,7 metra i wyporność około 2300 ton. Powstał w ciągu kilkunastu miesięcy od rozpoczęcia prac. 

Tuż po wodowaniu kadłub został przekazany w holowanie. Zadanie przeprowadzenia jednostki do Danii powierzono nowoczesnemu holownikowi En Avant 20, specjalizującemu się w obsłudze dużych projektów stoczniowych i offshore

Skagen, serce duńskiego przemysłu stoczniowego

Dalsze prace będą prowadzone w głównej siedzibie Karstensen Shipyard w Skagen. W tym etapie statek zostanie wyposażony w układy napędowe i generatory, elektronikę nawigacyjną i systemy bezpieczeństwa. Zostanie zamontowane również wyposażenie rybackie do połowów pelagicznych oraz systemy mające ograniczać emisję spalin i zużycie paliwa. W Danii powstaną też wnętrza przeznaczone dla załogi. Planowane zakończenie budowy to koniec 2025 roku lub początek 2026 roku.

reklama

Stocznia przewiduje, że prace w Danii zakończą się pod koniec 2025 roku lub na początku 2026 roku, kiedy statek zostanie przekazany armatorowi.

Lunar Fishing Company, inwestycja w przyszłość

Zamawiającym jednostkę jest Lunar Fishing Company Limited z Peterhead w Szkocji, firma działająca od ponad 30 lat w branży połowów pelagicznych. Statek NB 490 ma umożliwić prowadzenie połowów śledzia, makreli i błękitka w dłuższych rejsach i przewożenie większych ładunków. Jednostka zostanie wyposażona w nowoczesne systemy energooszczędne, które ograniczają zużycie paliwa i koszty eksploatacji.

reklama

Polska stocznia w międzynarodowej lidze

Karstensen Shipyard Poland, gdański oddział duńskiej stoczni, w ostatnich latach dynamicznie zwiększa moce produkcyjne i portfel zamówień. Tylko w 2025 roku planowane jest co najmniej cztery wodowania nowych kadłubów, a w planach są kolejne kontrakty z armatorami z całej Europy.

Specjalizacja stoczni to:

  • budowa kadłubów statków rybackich dużej i średniej wielkości,

  • realizacja projektów dla jednostek badawczych i specjalistycznych,

  • reklama

  • ścisła współpraca z zagranicznymi partnerami przy montażu i wyposażaniu statków.

  • Dzięki takim projektom, jak NB 490, gdańska stocznia staje się ważnym elementem europejskiego łańcucha dostaw w sektorze budowy nowoczesnych statków rybackich.

    Symbol współpracy i jakości

    Projekt NB 490 jest wzorowym przykładem podziału pracy w nowoczesnym przemyśle stoczniowym: polska stocznia dostarcza solidny, precyzyjnie wykonany kadłub, a duńska stocznia w Skagen odpowiada za kompletne wyposażenie i finalne przekazanie jednostki armatorowi.

    reklama

    Wkrótce na Morzu Północnym zobaczymy NB 490, nowoczesny statek rybacki, który powstał dzięki synergii polskiego rzemiosła i duńskiej technologii.

    reklama
    reklama
    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ

    Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

    e-mail
    hasło

    Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    reklama
    Komentarze (0)
    Wczytywanie komentarzy
    reklama
    reklama
    logo