Obawy dotyczące systemu FALA nie ustają. Można wręcz powiedzieć, że ich przybywa. Głosy wątpliwości były słyszalne już w styczniu, kiedy to ogłoszono szczegóły pomorskiego systemu sprzedaży biletów transportu publicznego.
[news:1392612]
Do tej pory gdańscy radni nie otrzymali odpowiedź na tylko jedną skargę.
- Niestety ze strony UOKIK nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Otrzymaliśmy za to z UODO o czym informowaliśmy też na konferencjach. Obecnie obserwujemy w jaki sposób Innobaltica porozumie się z Associated Data System w sprawie aneksu do umowy i czekamy na nowy harmonogram uruchomienia systemu. Wciąż jest więcej pytań niż odpowiedzi - komentuje Przemysław Majewski, miejski radny z PiS.
Odpowiedź ze strony UODO nie rzuciła nowego światła na sprawę systemu FALA.
- W nawiązaniu do Państwa pisma z 10 stycznia 2023 r. w sprawie legalności przetwarzania danych przez podmiot operujący systemem FALA, który jest platformą do planowania podróży w transporcie publicznym na terenie województwa pomorskiego uprzejmie informuję, że bez znajomości szczegółów projektu, ani zasad pozyskiwania i dalszego przetwarzania danych Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych nie może w sposób wiążący wypowiedzieć się na temat procesów związanych z przetwarzaniem danych - wyjaśnia Anna Korzecka, zastępca dyrektora Departamentu Orzecznictwa i Legislacji UODO.
Spółka Innobaltica zapowiedziała, że zaprezentuje nowy harmonogram systemu FALA do końca lipca.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.