“.... to stan przedwypadkowy”. Właśnie tak zaczynające się hasła w ostatnich dniach mogą przeczytać gdańszczanie poruszający się po mieście. Charakterystyczne plakaty przedstawiające kolorowe figury geometryczne z różnymi hasłami pojawiły się bowiem m.in. na przystankach komunikacji miejskiej.
Mieszkańcy Gdańska mogą na nich przeczytać, by uważać na tramwaj, nie śpieszyć się czy mieć oczy dookoła głowy. Wszystko to ma związek z najnowszą akcją urzędu miasta, który planuje zmniejszyć liczbę wypadków oraz ofiar na gdańskich drogach. Charakterystyczna kampania “Stany Przedwypadkowe” ma przypominać kierowcą o najważniejszych zasadach, których łamanie często kończy się wypadkami.
W Gdańsku codziennie setki tysięcy mieszkańców i mieszkanek przemieszcza się pieszo, rowerem, autem, komunikacją miejską czy hulajnogą. Naszym priorytetem jest ich bezpieczeństwo — poinformowała w swoich mediach społecznościowych Aleksandra Dulkiewicz, która zapowiedziała całą akcję.
Efektem nowej kampanii ma być nie tylko edukowanie, ale z czasem także zmniejszenie liczby wypadków w Gdańsku. Wraz z plakatami przeprowadzony został specjalny audyt, na mocy którego odnowione zostaną m.in. napisy poziome „TRAMWAJ”.
Komentarze (0)