W sieci pojawiły się fałszywe wiadomości e-mail, które podszywają się pod oficjalną korespondencję banku.
Jak wygląda oszustwo?
Oszustwo rozpoczyna się od otrzymania wiadomości o treści:
„Aktywacja potwierdzenia mobilnego – Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług”.
W polu nadawcy widnieje adres IPKO [email protected], co ma sugerować, że e-mail pochodzi z oficjalnego źródła.
W treści wiadomości oszuści informują, że aktywacja potwierdzenia mobilnego jest niezbędna, aby kontynuować korzystanie z usług bankowych. Użytkownik jest proszony o kliknięcie w link prowadzący do strony internetowejhxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO, która wygląda jak serwis banku iPKO.
Bank apeluje do klientów, by nie klikali w linki tego rodzaju.
– Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - dodaje PKO BP.
Dlaczego jest to niebezpieczne?
Kliknięcie w link może skutkować:
- Utraceniem pieniędzy z konta bankowego.
- Przejęciem danych logowania przez cyberprzestępców, co może umożliwić im pełny dostęp do konta.
- Instalacją złośliwego oprogramowania na urządzeniu.
Jak się chronić przed oszustwem
Aby uniknąć oszustwa, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
- Nie klikaj w linki zawarte w e-mailach i SMS-ach. PKO BP nigdy nie wysyła wiadomości zawierających linki do logowania.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.