reklama

Gdańsk przyjaznym miastem dla rowerzystów? Jest nowy ranking

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Gdańsk przyjaznym miastem dla rowerzystów? Jest nowy ranking - Zdjęcie główne

Gdańsk najbardziej sprzyjającym rowerzystą miastem w Polsce | foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości GdańskGdańsk ponownie potwierdza swoją pozycję lidera wśród polskich miast przyjaznych rowerzystom. W najnowszym raporcie Badania Klimatu Rowerowego 2024 miasto zajęło pierwsze miejsce w kategorii miast powyżej 200 tys. mieszkańców, deklasując konkurencję i uzyskując najwyższe oceny zarówno pod względem infrastruktury, jak i satysfakcji użytkowników.
reklama

W rankingu miast i gmin przyjaznych rowerzystom 2024, w grupie powyżej 200 tys. mieszkańców, Gdańsk zdobył najwyższą notę – 2,97 (w skali, gdzie 1 to najlepszy wynik, a 6 – najgorszy). Ocena ta uwzględnia zarówno rzeczywiste warunki do jazdy na rowerze, jak i odczucia mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z miejskiej infrastruktury rowerowej.

Mieszkańcy doceniają rowerową politykę Gdańska

W odpowiedzi na pytanie o ogólną przyjazność miasta względem rowerzystów, ankietowani gdańszczanie ocenili swoje miasto na 2,50. To wyraźny sygnał, że inwestycje w drogi rowerowe, bezpieczne skrzyżowania i systemy wypożyczalni przynoszą pozytywne efekty. Gdańsk nie tylko zdobył najwyższe oceny, ale również wyróżnił się największą liczbą uczestników badania.

reklama

TOP 3 najbardziej rowerowych metropolii w Polsce

W klasyfikacji dużych miast tuż za Gdańskiem uplasowały się:

  • Poznań – z oceną 3,08,
  • Kraków – z wynikiem 3,14.
To pokazuje, że rowerowa rewolucja obejmuje coraz więcej polskich metropolii, a mieszkańcy coraz częściej korzystają z dwóch kółek jako alternatywy dla transportu samochodowego.

Czym jest Badanie Klimatu Rowerowego?

Badanie Klimatu Rowerowego to ogólnopolska inicjatywa, która co dwa lata gromadzi opinie mieszkańców na temat warunków rowerowych w ich miejscowościach. Realizowane przez Polską Unię Mobilności Aktywnej (PUMA), badanie pozwala władzom lokalnym lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników infrastruktury rowerowej. Automatycznie obejmuje wszystkie miasta powyżej 50 tys. mieszkańców, a mniejsze gminy mogą zgłaszać się dobrowolnie.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo