reklama

Wróci linia 212 na Wyspę Sobieszewską, ale już nie będzie tak szybka

Opublikowano:
Autor:

Wróci linia 212 na Wyspę Sobieszewską, ale już nie będzie tak szybka - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejski Tuż przed wyborami samorządowymi ZTM Gdańsk przywróci funkcjonowanie zawieszonej na początku pandemii COVID-19 w styczniu 2020 roku linii autobusowej 212. Połączenie centrum z Wyspą Sobieszewską straci jednak swój przyspieszony charakter.
reklama

Z początkiem kwietnia (dokładnie od 2 kwietnia) na ulice Gdańska powrócą autobusy linii 212. Przed zawieszeniem wiosną 2020 roku było to przyspieszone połączenie centrum Gdańska i Przegaliny na Wyspie Sobieszewskiej. W godzinach szczytu pozwalała dojechać na oddaloną od centrum wyspę w czasie lepszym od zatrzymującej zatrzymujących się na każdym przystanku autobusów linii 112. 

Choć większość obostrzeń związanych z pandemią dwa lata temu, to linia 212 wraca dopiero teraz. Nowa wersja linii 212 będzie się różniła od linii 112 pominięciem Bogatki.

- Trasa będzie bardzo zbliżona do linii 112. Jedyna różnica to pominięcie wnętrza wsi Bogatka. Będzie to linia zwykła, na trasie przejazdu będą obowiązywać wszystkie przystanki - informuje w rozmowie z portalem Puls Gdańska Dagmara Szajda z ZTM Gdańsk.

Przypomnijmy, że przed zawieszeniem linia 212 obsługiwała tylko część przystanków na trasie, dzięki czemu czas podróży nią był szybszy. Teraz linia 212 będzie szybsza od linii 112, ale tylko o kilka minut dzięki pominięciu wspomnianej Bogatki.

Kursy rzadziej niż przed laty

Częstotliwość na reaktywowanej linii 212 nie będzie imponująca. 

- Linia będzie funkcjonować w dni powszednie, w godzinach szczytów przewozowych co 40 minut - informuje przedstawicielka ZTM Gdańsk.

Przed zawieszeniem kursy na linii 212 były również w dni powszednie w godzinach szczytów, lecz co 30 minut.

Trasa i rozkład jazdy linii 212 z 2019 roku

Warto podkreślić, że wznowienie funkcjonowania linii 212 odbije się na innych liniach. ZTM zaznacza jednak, że zmiany będą nieznaczne. 

- Liczba kursów na liniach 112, 166, 186 zostanie nieznacznie zmniejszona. Linia 512 pozostanie bez zmian - informuje Dagmara Szajda.

Do obsługi linii 212 będą skierowane zarówno autobusy standardowe, jak i przegubowe. Możliwe, że pojawią się na niej także elektryki. W zależności od stopnia ich wykorzystania, różny będzie koszt funkcjonowania linii.

- Roczny koszt funkcjonowania linii to od 1 681 314,11 do 2 082 785,65 zł netto w zależności od udziału autobusów elektrycznych - dodaje Dagmara Szajda. 

Wyborcza kiełbasa?

Uruchomienie linii 212 tuż przed wyborami samorządowymi, które zaplanowano na 7 kwietnia, wzbudza w części gdańszczan podejrzenie, że nowe-stare połączenie jest prezentem przedwyborczym dla mieszkańców Wyspy Sobieszewskiej. Częściowo rację tej tezie przyznaje sam ZTM.

- Termin uruchomienia linii został uzgodniony z Radą Dzielnicy. To zobowiązanie wynikające ze spotkania prezydent z mieszkańcami w dzielnicy, wsłuchanie się w ich głos - mówi nam rzeczniczka ZTM Gdańsk. 

Zarząd Transportu Miejskiego nie opublikował jeszcze rozkładu jazdy linii autobusowej nr 212. Do uruchomienia połączenia pozostały jednak jeszcze dwa tygodnie. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama