reklama

Perony na linii tramwajowej na Chełm w rozsypce

Opublikowano:
Autor:

Perony na linii tramwajowej na Chełm w rozsypce - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejskiChoć trasa tramwajowa na Chełm jest jedną z najmłodszych w mieście, perony na leżących wzdłuż niej przystankach dosłownie rozsypują się.  Podczas dużych zawilgoceń nietrudno o wypadek.  Kiedy poprawi się bezpieczeństwo pasażerów?
reklama

Trasa tramwajowa na Chełm została otwarta w grudniu 2007 roku, a więc ponad 12 lat temu. Z tego samego okresu pochodzą przystanki Pohulanka, Odrzańska i Chałubińskiego. Dziś perony na tych przystankach należą do jednych z najgorzej utrzymanych w mieście. Część strunobetonowych płyt tworzących nawierzchnię peronów po latach eksploatacji zaczęła się kruszyć i sypać na tory. Podczas wilgotnej pogody, kiedy perony są mokre, nieuważny pasażer może łatwo potknąć się i ześlizgnąć na tory wprost pod nadjeżdżający tramwaj.  W złym stanie od kilku lat jest nawierzchnia peronów na wszystkich wymienionych przystankach. Najgorzej jednak prezentuje się peron na przystanku Odrzańska w kierunku Chełmu.  Kiedy poprawi się bezpieczeństwo pasażerów i dojdzie do wymiany zniszczonych nawierzchni? Czy trzeba czekać na pierwszy wypadek?

reklama

Krawędzie peronów dosłownie rozsypują się. Przy odrobinie nieuwagi pasażer może złamać nogę lub spaść wprost nadjeżdżający tramwaj.

 

 

 

 

Nowy zarządca - nowe porządki?

Do niedawna utrzymaniem zarówno torowisk jak i przystanków tramwajowych zajmował się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który nie przeprowadził żadnych prac poprawiających bezpieczeństwo pasażerów na trasie na Chełm. Od 1 października 2019 roku obowiązki dzierżawcy infrastruktury tramwajowej przejęły jednak Gdańskie Autobusy i Tramwaje.  Od tego momentu obowiązkiem spółki jest utrzymywanie tej infrastruktury w zakresie niezbędnym do zapewnienia bieżącej eksploatacji, czyli m.in. poprzez bieżące remonty i konserwację. GAiT zapowiedział, że stan peronów już wkrótce poprawi się.

reklama

- Zgodnie z umową dzierżawy spółka GAiT otrzymała do utrzymania 251 przystanków tramwajowych. Dokonujemy przeglądu stanu ich nawierzchni i wygrodzeń. W przypadku stwierdzenia stanu wymagającego prac naprawczych wykonujemy je. I tak, w marcu nastąpi wymiana płyt na przystankach: Pohulanka, Odrzańska i Chałubińskiego – informuje w rozmowie z serwisem Puls Gdańska, rzecznik prasowy GAiT.

W mieście jest jednak więcej peronów remontowanych przez 2010 rokiem, których jakość pozostawia wiele do życzenia i wymagają już wymiany nawierzchni. Niedawno nowe płyty peronowe położono m.in. na przystanku Mickiewicza w kierunku centrum, oraz w kierunku Brzeźna.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama