reklama

Perony na linii tramwajowej na Chełm w rozsypce

Opublikowano:
Autor:

Perony na linii tramwajowej na Chełm w rozsypce - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejski Choć trasa tramwajowa na Chełm jest jedną z najmłodszych w mieście, perony na leżących wzdłuż niej przystankach dosłownie rozsypują się.  Podczas dużych zawilgoceń nietrudno o wypadek.  Kiedy poprawi się bezpieczeństwo pasażerów?
reklama

Trasa tramwajowa na Chełm została otwarta w grudniu 2007 roku, a więc ponad 12 lat temu. Z tego samego okresu pochodzą przystanki Pohulanka, Odrzańska i Chałubińskiego. Dziś perony na tych przystankach należą do jednych z najgorzej utrzymanych w mieście. Część strunobetonowych płyt tworzących nawierzchnię peronów po latach eksploatacji zaczęła się kruszyć i sypać na tory. Podczas wilgotnej pogody, kiedy perony są mokre, nieuważny pasażer może łatwo potknąć się i ześlizgnąć na tory wprost pod nadjeżdżający tramwaj.  W złym stanie od kilku lat jest nawierzchnia peronów na wszystkich wymienionych przystankach. Najgorzej jednak prezentuje się peron na przystanku Odrzańska w kierunku Chełmu.  Kiedy poprawi się bezpieczeństwo pasażerów i dojdzie do wymiany zniszczonych nawierzchni? Czy trzeba czekać na pierwszy wypadek?

Krawędzie peronów dosłownie rozsypują się. Przy odrobinie nieuwagi pasażer może złamać nogę lub spaść wprost nadjeżdżający tramwaj.

 

 

 

 

Nowy zarządca - nowe porządki?

Do niedawna utrzymaniem zarówno torowisk jak i przystanków tramwajowych zajmował się Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który nie przeprowadził żadnych prac poprawiających bezpieczeństwo pasażerów na trasie na Chełm. Od 1 października 2019 roku obowiązki dzierżawcy infrastruktury tramwajowej przejęły jednak Gdańskie Autobusy i Tramwaje.  Od tego momentu obowiązkiem spółki jest utrzymywanie tej infrastruktury w zakresie niezbędnym do zapewnienia bieżącej eksploatacji, czyli m.in. poprzez bieżące remonty i konserwację. GAiT zapowiedział, że stan peronów już wkrótce poprawi się.

- Zgodnie z umową dzierżawy spółka GAiT otrzymała do utrzymania 251 przystanków tramwajowych. Dokonujemy przeglądu stanu ich nawierzchni i wygrodzeń. W przypadku stwierdzenia stanu wymagającego prac naprawczych wykonujemy je. I tak, w marcu nastąpi wymiana płyt na przystankach: Pohulanka, Odrzańska i Chałubińskiego – informuje w rozmowie z serwisem Puls Gdańska, rzecznik prasowy GAiT.

W mieście jest jednak więcej peronów remontowanych przez 2010 rokiem, których jakość pozostawia wiele do życzenia i wymagają już wymiany nawierzchni. Niedawno nowe płyty peronowe położono m.in. na przystanku Mickiewicza w kierunku centrum, oraz w kierunku Brzeźna.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama